Rob: Tycker du verkligen vi ska byta ut 5 av 6 spelare för de första två linorna till nästa år?
Komarov är en intressent spelartyp. Med honom och Jämtin i laget söker sig tankarna tillbaka till tiden då Torkki och Blomdahl härjade som värst. Sami var verkligen en magisk spelare 🙂
Pesonen är såklart väldigt intressent. Om inte någon annan KHL klubb vill ta honom så borde vi absolut vara med och hugga där. Ak Bars som han spelar för har ju ett "hyfsat" lag så känslan är väll att han skulle kunna vara en väldigt mycket mer producerande spelare i ett något sämre lag.
Brendel går helt bort tycker jag. Han skulle bidra med 20+ mål men har väldigt svårt att se hur han och Säcken ska dra jämnt en hel säsong.
Hur ser det ut over there då? Jag skulle verkligen vilja att vi siktade in oss på svenska spelare som inte riktigt lyckats slå sig in i NHL. De spelare som jag kan tänka mig är lite intresserade av Sverige är:
Oscar Möller
Robin Figren
Fredrik Petterson
Andreas Engqvist
Mattias Ritola
Samtliga av dessa är intressanta för oss. Pettersson och Engqvist skulle nog vara extremt svår att plocka pga att de har starka band till andra klubbar men de andra borde vi ha en chans på. Känns inte heller som någon av ovanstående är superheta för KHL samtidigt som de verkligen skulle stärka vår befintliga forwardsuppsättning.