Så vi borde tagit bort en annan spelare istället för Laumann när denne ändå självmant vill få mer speltid (vilket, notera, innebär en annan liga eftersom han inte kommer få spela mer i ett annat lag i Elitserien)? Speltid förtjänar man. Jag håller visserligen med om att det finns många andra som ligger pyrt till för fortsatt spel, men att offra någon av dem bara för att behålla en annan spelare som inte bidrar med det han förväntas är en dålig anledning.
Det mest intressanta nu är vilken back som försvinner. Jag gissar på Erik Andersson. Åkerman hoppas man nog ska komma igång med målproduktionen och Persson är troligen grymt billig.
Förövrigt så har jag funderat på Persson. Jag kikade lite på de senaste matcherna och framförallt vilka som varit inne på baklängesmålen, och det slog mig att Persson inte verkar matchas konsekvent i ett backpar utan det är ganska varierande vem som är hans backpartner. Kanske det är dags att stabilisera honom genom att köra honom i samma par? En annan sak som slog mig när jag kollade detta var hur oroväckande många gånger man såg #7 listad. Mange har nu halkat ner till -7 i +/-, vilket är katastrofalt för en back som ska vara vår bästa. Tänk då också på att +/- inte redogör för mål i special teams, vilket jag gissar skulle sänka den siffran snarare än tvärtom.
Bara några funderingar.
EDIT: Borde kanske lägga till att jag ändå är tveksam på om det är rätt väg att gå att kicka Andersson och behålla Persson, även om jag tror det är vad som kommer hända. Andersson har ändå bara -1 i +/-. Visserligen på 27 spelade matcher och bara ca 11 minuter istid i snitt, men -1 är i dagens LHC en ganska bra siffra.