Firsov wroteVi vet ingenting om turerna kring affären Junland, vad som lovades eller icke lovades
Jo! Vi vet att det inte direkt var dussinpengar som Cluben erbjöd, men att han använde erbjudandet för att få ett högre bud i Färjestad, och vi vet också att han ,helt gratis, tränade med oss under sommaruppehållet som en gest från sin moderförening. Lägg därtill att han bedyrade att det inte finns något annat lag än Linköping om han skulle återvända från NHL, och jag anser att jag har tillräckligt med kött på benen för att anse att han har skitit i det blåa skåpet.
Dessutom, som Smocken säger, Cluben hade aldrig gått ut offentligt och fördömt hans agerande om han inte hade gjort något som kan ses vara så otroligt fult gjort att det måste förmedlas.
Firsov wrotesom sagt, vi vet inget utan det har bara rena spekulationer här inne på bullen- dem ger jag ingenting för!!
Fel. Du anser att det är spekulationer.
Firsov wrote Junland är en duktig back som är fostrad i cluben.
Spelar absolut ingen roll. Han ska inte få ett frikort bara för att han fostrades här.
Firsov wroteAtt han nu spelar i KHL är inget konstigt, det hade alla spelare med något mellan öronen valt att göra när de gavs möjlighet till det.
Det är väl ingen som vare sig nu eller någonsin har klagat på att han (numera) spelar i KHL? Har absolut inget med saken att göra.
Firsov wroteJag tycker att hela "hat"-kampanjen kring Junland känns urfånig och ligger på sandlådenivå.
Och jag tycker att ditt konstanta försvarande av Junland känns urfånigt och ligger på sandlådenivå. Lyckligtvis så får man tycka olika.
Dessutom tycker jag att det är pinsamt att måla upp det som en "hat-kampanj". Det är inte så att folk inte vill se Junland här bara för att "det är roligt att hata". I så fall skulle man ju kunna anklaga dig för att vara en hatare av klubbhjärta, och det resonemanget är såklart totalt orimligt eftersom vi är supportrar till samma lag även om vi har olika åsikter om spelartruppen. Min poäng: generalisera inte så fruktansvärt mycket.
Tack detsamma!