Jag tycker också det gäller att ha is i magen med herrarna Åkerman / Persson. Båda såg betydligt bättre ut mot HV än tidigare.
Jag har spytt mycket galla över Åkerman, men jag tycker att coachningen av honom har varit direkt felaktig i många lägen. Först och främst så ska den karln ALDRIG sätta sin fot på isen i ett boxplay. Överlag så måste han matchas så att det alltid finns någon som kan täcka upp bakom honom. Kommer han igång och matchas rätt så kan vi ha ett grymt powerplay istället för ett mediokert dito, som det är i dagsläget. Sen tycker jag inte han har för evigt på sig, men det är för tidigt att skicka honom.
Gällande Persson så har han en bra högstanivå och kostar antagligen småpengar. Även han gjorde det bra senast, och när han är på topp så är han en mycket kompetent back, lite samma stil som Gunnarsson. Visst, om Hultström går in direkt och visar att han klarar av att spela på elitnivå, då ligger Persson risigt till, men å andra sidan så är det ganska mycket att förvänta sig av en J20-spelare.