Raoulinho >>
Junland vill ju inte ens spela här, det visade han ju med tydlighet när han valde Färjestad. Om, och jag säger om, han återvänder till Linköping så har det inte ett dugg med att göra att han verkligen vara här, utan för att han har svansen mellan benen och ingenstans att ta vägen. Varför skulle Cluben värva en spelare som inte vill vara här?
Ur ett sportsligt perspektiv så är han dessutom inte värd den lönen som han fick i Färjestad. Kommer han hit så kommer han inte att kosta en spottstyver, och då anser jag att det finns andra backar som gör betydligt mer skäl för den lönen - sportsligt som inställningsmässigt.
Sedan visar han upp intelligensnivåer som är skrämmande likt en nioåring som har fått gå om sex-års två gånger med sina odiskreta och klantiga uttalanden om Cluben, samt att han försökte måla upp att det är Clubens fel att han inte gick hit. Det är inte bara illa att han bröt ett löfte, han gjorde det på ett så jävla fult sätt. Det spelar ingen roll om han vore Nicklas Lidström, hur som helst behandlar man inte fansen och kommer undan med det.
Dessutom så tror jag inte att det på något plan gynnar LHC att ta tillbaka Junland, i synnerhet inte efter den slakten av Junland som de gjorde (helt rätt i) efter att Junland stack till dansbandsland för några extra silverpenningar i månaden. Inte nog med att det skulle skicka ut väldigt konstiga signaler till fans och sponsorer (och spelartruppen, för den delen), utan även till resten av hockeysverige. LHC bör (ska) vara väldigt konsekventa här, och om Junlands agent hör av sig och vill erbjuda hans tjänster så bör (ska) Cluben ovänligt och jävligt bestämt tacka nej.
Åkerman må vara äldre än Junland - men Åkerman är duktig, sliter hund, har inte övertro på sig själv och tror sig inte vara hockeyvärldens bästa back. Åkerman kanske inte har en lång framtid här - men Jonas Junland har fanimej ingen framtid här.