Det som möjligen, möjligen, skulle kunna få mig att ändra uppfattning i frågan om Junland är att han genom något slags offentligt uttalande bad om ursäkt till alla LHC-fans för att han ena dagen framhåller LHC som "enda alternativet" och sedan väljer Färjestad. Visst, det är stort att förlåta och allt det där, men det får vara måtta på dumheterna.
Att vara hockeyspelare är faktiskt inte som vilket jobb som helst. Och att ha supportrar är ett tveeggat svärd. Det måste även Junland förstå och acceptera. Jämtin är ju ett exempel då han redan i sin första intervju med LHC-TV klargjorde att han mycket väl var medveten om att många LHC-fans var oerhört negativt inställda till honom men att han skulle jobba för att vinna vårt förtroende. Och det var inte bara ord, utan han gick direkt till handling. Något liknande från Junland vore någon slags minsta acceptabel nivå.
Supportrars kärlek är som chansen till en A-lagsplats i Elitserien. Den ska förtjänas. Och har man gått miste om den är den inte lätt att få tillbaka.
Men nu är ju inte det är någon filosofitråd utan Silly, och tänker jag att det är dags att börja nagelfara Modos och Södertäljes uppställningar efter bra defensiva backar. Ett av de två lagen lär hamna i Allsvenskan och då kan det vara bra att redan ha koll.
Å andra sidan inbillar jag mig att Hemlin redan har klart för sig vem han vill ha i en sån position. Ska bli intressant. Får jag önska så vill jag ha en stor, stark och elak back.