Dags att städa upp ordentligt i truppen nu tycker jag. Enligt mig ska vi inte förlänga/bryta med följande:
Norrena - Gillar egentligen finnen men han har aldrig vunnit några riktigt viktiga matcher åt oss. Aldrig. När det hettar till viker han ner sig. För dyr och för gammal.
Pihl - Håller tyvärr inte längre. En trotjänare vars bäst före passerat.
Melichar - Levererar inte tillräckligt för att få vara kvar. Vi kan ta in någon betydligt billigare och yngre svensk som gör samma jobb som Josef.
Musse - Åldern tar ut sin rätt även här. Musse är i mångt och mycket kung men nostalgi vinner man inga mästerskap med
Tolsa - För talanglös helt enkelt. Seiöst, vad tillför Tolsa till laget som Wahlqvist inte hade gjort minst lika bra?
Hlinka - Tre slutspel i rad har det visat sig det inte levereras när det gäller. Dags att testa nåt nytt!
Hlavac - Samma formulering som ovan.
Zacke - Vill jag egentligen ha kvar men vad jag förstått är han mer eller mindre förlorad
Ulmer - kommentar överflödig...
Förslag på formationer till nästa säsong:
Engstrand/Brage - Jag tror Engstrand är redo. Sant, ha har vunnit lika lite åt oss som Norrena men den här killen har framtiden framför sig
Videll - Pajen - Arlbrandt - Har alla möjligheter att leverera på riktigt hög nivå.
Jämtin - Söderberg - Figren - Har elakhet, spelskicklighet och gott målskytte. Kan bli en riktigt intrssant formation
Petterström - Lindhagen - Honken - Honken var en av få som imponerade på mig detta slutspel och Lindhagen kommer att växa. Kan bli en intressant formation
S.Karlsson - Bagarn - Laumann - En utpräglad fjärdeline som kan bli riktigt jobbig för motståndarna
Mange - Bäckman - Bäckman är en coming man som skulle kunna bli riktigt bra med Mange som mentor. Mer kött dock!
Hävelid - Linus Hultström - En stabil klippa som Hävelid skulle kunna vara den ultimata mentorn för ett offensivt backlöfte som Hultström
Dahlbeck - Andersson - Två rätt allround backar som skulle kunna göra jobbet bra tillsammans
Persson - Albin Blomqvist - Albin imponerar på mig. Tror han kan överraska och han spelar med stor tyngd. Något som behövs!
Molinder, Ottosson, Nermark och Wahlqvist är reserver där framförallt de tre sistnämnda kommer bli ordinarie säsongen efter då många gällande kontrakt i nuvarande A-laget går ut. Allsvenskan kanske?
Känns som en rätt bra mix av rutin och ungdomlig entusiasm här och spets finns det gott om i de två första formationerna. En yngre, svenskare satsning som säkert är billigare än dagens trupp också. Dags att ta nästa steg med laget tycker jag!