Det är faktiskt svårt att hitta något vettigt nu men Hirschovits är en bra spelare som gjorde mycket nytta i Timrå, arla tror ja ändå leder våran skytteliga? Nä låt honom vara kvar och JAS kedjan intakt. Ta bort hlinka och Andersson, dom tjänar bra och för det kan vi frigöra pengar för 2 forwards.
Silly season 2011/2012
Hirschovits har jag alltid gillat redan innan Timrå värvade han! Jävligt bra högstanivå utan att vara en spektakulär spelare!
Skulle vilja jämföra han mer med Pajen än Mårtensson/Hlinka = karaktär dessutom på isen.. Bara min magkänsla!
Är han inte ansedd för dyr skulle det förvåna om inte Elitserieklubbar inkl LHC hör sig för om han! Frågan är: Vill han tillbaka till Sverige?
Hirschovits? Inte en spelare som det osar karaktär om direkt, och dessutom i så kass form att moderklubben kickade honom.
Jocke_L wroteHirschovits? Inte en spelare som det osar karaktär om direkt, och dessutom i så kass form att moderklubben kickade honom.
Å andra sidan är det ju inte som om man kan gå in i en affär och säga "En målskytt, tack!", såhär års får man ju ta vad som finns. Sen tycker jag inte centersidan behöver så mycket förstärkning, snarare någon som kan ta musses roll som 3:e länk i toppkedjan
92:an wroteJocke_L wroteHirschovits? Inte en spelare som det osar karaktär om direkt, och dessutom i så kass form att moderklubben kickade honom.
Å andra sidan är det ju inte som om man kan gå in i en affär och säga "En målskytt, tack!"
Nej det stämmer. Däremot kan man säga "Karaktär tack, annars får det vara!".
Jocke_L wrote92:an wroteJocke_L wroteHirschovits? Inte en spelare som det osar karaktär om direkt, och dessutom i så kass form att moderklubben kickade honom.
Å andra sidan är det ju inte som om man kan gå in i en affär och säga "En målskytt, tack!"
Nej det stämmer. Däremot kan man säga "Karaktär tack, annars får det vara!".
Precis. Vi ska inte värva för sakens skull, ska det vara nån så ska det vara någon som kan tillföra något. Inte värva för sakens skull.
Ja, tror Hemlin att det är en bra ide att värva Hirschovits nu så ska han jagas ut från sitt kontor, tycker jag ju visserligen han ska ändå.
Laget behöver nu, som innan säsongen och säsongerna innan det, få in tuffhet. Jag är så jävla trött på alla tekniska töntar, rent konkret får vi lida för att våra gamla gubbar är just för gamla för att ha börjat med innebandy. Där skulle de nämligen passa väldigt mycket bättre. Lag behöver ju inte ta i för fem öre för att domminera oss fysiskt. År ut och år in.
Hockey är en sport för tuffa grabbar med en "alfahanneinstinkt".
Ska man kompensera avsaknaden av dessa egenskaper med att ha så jävla mycket bättre spelare än alla andra lag, så måste man göra det rejält. Det lyckades LHC med under lockoutsäsongen, med ryssarna och första året med tjeckerna. Det kostade åt helvete mycket mer än att bygga ihop ett LAG med hockeyspelare, men man tyckte uppenbarligen att det var värt det.
Eller så visste man helt enkelt inte bättre.
Murley på ingång...
Jag vet inte jag, krävs nog mer än en skakig FB-uppdatering med många smileys för att jag ska tro på det. Är han vad LHC behöver nu?
Lukkinen wroteJag vet inte jag, krävs nog mer än en skakig FB-uppdatering med många smileys för att jag ska tro på det. Är han vad LHC behöver nu?
Jag har en en annan källa (också). Hurvida just Matt Murley är den vi behöver kan diskuteras, men glöm några sprakande stjärnvärvningar så här dags på säsongen.
köttet wroteMurley på ingång...
Finns det någon sanning i det eller är det ironi??
Om det stämmer begriper jag inte hur ansvariga tänker. Det är väl inte kompletteringsspelare vi söker när det handlar om att förstärka laget för att fixa nytt kontrakt.
Murley var trettonde forward för Timrå senast, Timrå som ligger sist...
Köttet;
Okay, spännande. Känns dock mest som att det skulle behövas en spelare som kan vända upp och ner på motståndarna för att tända laget istället för ännu en halvskicklig lirare som är "ovanligt snäll för att vara kanadensare".
Jag har som sagt en källa så det är inte ironi. Men inga garantier förrän det är officiellt bekräftat.
Men om det nu är sant så misstänker jag att Cluben resonerar som så att Murley trots allt var lyckad sist han var här. Minns jag rätt så var vi ganska många som tyckte det var fel att skicka honom... Nytändningsförsök antar jag.
Helst av allt vill jag förstås ha hit Crosby eller Ovetjeckin, men något säger mig att vi nog får hålla tillgodo med lite mindre stjärnglans... En Claude Lemeiux-typ hade inte varit fel heller.
"Okej", eller vad man ska säga. Nästan cirkus-varning nu, men så är det. Murley leder Timrås poängliga relativt klart men var ändå petad nyligen, om jag förstått det rätt. Ingen spelare som syns speciellt mycket i speluppbyggnaden, dominerar sällan men har förmågan att göra de enkla målen. Gjorde målen i LHC, och har gjort samma sak i Timrå. Inte överdrivet kraftfull, men har ändå styrkan att ta sig in på mål. Något LHC skriker efter.
Vi får väl se vad som händer.
Kan det vara så att Timrå behöver skicka iväg Murley för att göra klart med en ny transatlant?
Eller kan det vara tal om ett byte med nån spelare som kört fast i linköping??
Känns konstigt att Timrå bara släpper iväg en spelare till en möjlig kvalseriemotståndare..
Hartigan trodde jag på, men måste säga att jag inte riktigt ser vad han tillför så här långt. Ska man värva ytterligare kanadensare så ser jag ju helst att de har den klassiskt kanadensiska spelstilen också; rakt på mål, tar ingen skit, forecheckar skiten ur motståndarna. That sort of shit liksom.
Ja tack in med Matt och ut med nollan Michael Holmqvist! 32 matcher och hela 0(!) poäng, 10 poäng på 51 matcher säsongen innan. Det är tamefan ett under att denna spelare gjort 156 NHL-matcher. :shock:
Jag undrar om inte Cluben skulle vara betjänta av att matcha en hel juniorfemma i ett par matcher. Bäckman och Hultström som backar. Ottosson, Fish och någon mer som forward. 30-sekundersbyten under matchen utan andra order än "in och kör". Det skulle skapa mer energi än vad många av våra nuvarande spelare kan utveckla i alla fall... Dessutom skulle det ha den intressanta sidoeffekten att några av de mest framstående oduglingarna och hängbjörkarna i nuvarande lag skulle kunna få spendera lite tid på bänken och tänka över hur de vill att framtiden ska se ut.
köttet wroteHartigan trodde jag på, men måste säga att jag inte riktigt ser vad han tillför så här långt. Ska man värva ytterligare kanadensare så ser jag ju helst att de har den klassiskt kanadensiska spelstilen också; rakt på mål, tar ingen skit, forecheckar skiten ur motståndarna. That sort of shit liksom.
En liten notis, Murley är amerikan och inte kanadensare..
Om nu det skulle göra någon skillnad :wink: :lol:
Kan ju vara så att LHC och Timrå "byter" kontrakt med varandra. Timrå verkar ju intresserade av Åkerman som fortfarande avlönas av LHC och de kanske tar över hans kontrakt i utbyte mot att LHC tar över Murleys?? vem vet? Bara en tanke som slog mig.