Självklart är Musse viktig. Tyvärr håller han inte längre och jag tycker inte att han får ut någonting alls igår. Lägg därtill de ständiga besvären han har med sin rygg så ser jag egentligen bara en utväg.
Bagarn bästa defensiva forward? Nja jag skulle nog säga att Molinder är snäppet vassare. Johan är dock ett monster vad gäller att täcka skott. Där finns ingen som ens är nära. Johan har +4, varit inne på 12 mål framåt och 8 mål bakåt. Molinder har +14 och varit inne på 23 mål framåt och 9 bakåt. Lägg därtill att Bagarn förmodligen sitter på ett ganska tungt kontrakt jmf med ex. Molinder så blir det ett enkelt beslut för mig.
Offensiva spelare:
Jämtin
Hlinka
Hlavac
Vakant
Vakant
Vakant
Tvåvägsspelare
Petterström
Lindhagen
Holmqvist
Lauman
Karlsson
Molinder
Där är 12 spelare som går i de 4a första linorna. Vi kan, med detta lag, ha en tydligare struktur, vara giftigare framåt och sprida ut våra offensiva vapen på ett bättre sätt. Tror det skulle bli kanon. För att skapa denna balans är det tydligt att vi måste avsluta kontrakten med minst 2 spelare nästa säsong. Jag förespråkar att det blir Musse och Tolsa men det kan ju bli precis vem som helst av tvåvägsspelarna. Vidare förutsätter jag även att vi förlänger med H&H ett år till.