Det finns så många som har betytt så mycket för den här föreningen på olika sätt och under olika perioder - och som dessutom kanske inte har fått den uppmärksamheten som de förtjänar. På så sätt kan jag inte peka ut just en person, utan skulle i så fall hellre framhäva flera:
#13. Nog för att Bülow var stor hos oss supportrar, men som hockeyspelare fick han sällan det beröm utanför Linköping som han faktiskt förtjänade (till stor del för att han inte fick göra så många elitseriesäsonger för oss, antar jag). Men en jävla slitvarg och pådrivare som alltid hade rätt inställning och brann för den här föreningen. Utan honom hade vi inte varit här idag, det vill jag nästan lova.
Tony är utan tvekan en annan jag vill nämna. Jag tror inte att många kan påstå att de kände igen spelaren Tony Mårtensson så väl när han värvades, men nu finns det inte en jävel som inte känner till honom (och samtidigt kan kalla sig hockeyintresserad). En grym spelare, ett grymt fynd.
Våran egen skyttekung.. Pelle var förvisso en grym spelare och gjorde sina poäng, men jag hävdar (precis som Hellraiser) att det var värvningen av honom som lade grunden till att vi idag har/tidigare har haft flertalet riktigt grymma spelare i truppen.
Emwall är en annan. Var lite anonym, var aldrig en stjärna på samma sätt som Tony exempelvis är, men en grym spelare som jobbade i det tysta och slet som ett djur oavsett om det var boxplay eller något annat som gällde.
Richter vill jag inte heller glömma. Gick in och var hur bra som helst.
"Petter Rönnqvist är bi..." Utan Sampan hade vi inte etablerat oss. Utan Sampan hade vi inte tagit oss tillbaka. Utan tvekan är han (efter Norrena) den bästa målvakten vi någonsin haft.
Av sentimentala skäl vill jag egentligen även ha med Pajen, Shane Willis och Peltola. Men det har jag egentligen inga belägg för - Pajen hade man förväntningar på när han kom, Shane spelade (tyvärr) för några matcher i Cluben och Peltola.. ptja, var en grymt skön människa som också (ändå) levererade på isen.
Sen finns det säkert spelare som jag har glömt. Jag kanske återkommer i frågan.