Fy fan så dåligt!
Man kan konstatera att vi under hela matchen, trots ledning med 2-0 i tredje har stora problem att få passningsspelet att stämma. Alldeles för många gånger hamnar pucken bakom, eller på skridskorna, på medspelarna.
I boxplay är vi ju fullständigt odugliga och vi får se till att hålla oss på banan i fortsättningen. Rent statistiskt blir det ju "bara" ett insläppt i boxplay. Vilket iofs är illa nog eftersom vi har 3 BP på hela matchen och 66% är liksom inte i närheten av godkänt. Men även 3-2 är ju frukten av att vi inte får ut pucken i bp (målet kommer ju precis när vi blivit fulltaliga).
HV's kvittering tycker jag är en jättetavla av Norrena. Han ser pucken hela vägen och den ska han ta. Tyvärr inte första gången den här säsongen som det bjuds billiga mål i helt fel läge.
I vårt eget PP skapar vi exakt 0. Vilket ju tyvärr gäller även 6 mot 5 i slutet.
Slutligen tycker jag "Kuben" gör en ovanligt bra match och ingen skugga på honom. Den här matchen ger LHC bort och jag tycker faktiskt det är skämsläge på insatsen i tredje.