danme wroteDirdy wroteSjälvklart är detta påfund ett led i att öka publikintäkterna.
Och därmed stärka ligans konkurrens om de bästa spelarna...
Fast det där köper inte jag! Dels utav mitt ovannämnda argument: om Hockeyligan gör sporten mer attraktiv, så kommer fler folk att titta = mer pengar till föreningen. Det kommer att bli betydligt mer klirr i kassan av det än av en projektor.
Sedan så bryr sig även spelarna om hur hockeyn är i landet. Spelare drar sig nog mer för att spela i ett land där hockeyn inte fungerar som den ska, snarare än att arrangemanget runt omkring är viktigare. Pengar spelar såklart alltid in, men om vi ska diskutera ekonomis roll för konkurrensen om de bästa spelarna så kanske det är bäst att diskutera det som drar in mest pengar genom lyckade förändringar - nämligen sporten.
Dessutom - allvarligt talat, ökade publikintäkter på grund av en projektor som är igång i ungefär en minut? Kvalificerat skitsnack. Om vi nu säger att projektorn lockar nya åskådare - då tror jag knappast att folk kommer tycka att det är så häftigt gång nummer fyra och fem, och så är vi tillbaka på ruta ett igen. Det är 60 minuters match som ska göras underhållande, inte en minut inför den.
NHL skaffade sig inte de bästa spelarna utifrån ice projecting. Det kan knappast vara nyckeln till Elitseriens framgång heller.