Han droppade sin krönika idag iaf @Lukkinen ! Värd en läsning.
Förra året gick jag lite i clinch med dig @Skäggets kring hur du ganska snabbt sågade cluben och dess värvningar. Jag får ta ett steg tillbaka och medge att du fick rätt i mycket i det du skrev då (typ allt).
Jag håller med om mycket som står i dagens krönika, med vissa undantag. Jag anser att det är kanske lite väl tidigt att ge kritik för att det inte finns någon riktning när vår gode Häggis knappt varit på jobbet i en vecka, och som du skriver, Broc är väldigt ny. Riktningen borde såklart varit satt sedan länge av deras föregångare men här får vi nog bida vår tid en stund till. Och som Hägglund säger i intervjun så sätter man inte en riktning för vad en klubb vill stå för på en dag, det gör man över tid.
Du tar även upp tystnaden kring värvningar… Behöver det nödvändigtvis vara något dåligt? Att det inte florerar rykten visar kanske mer på att Broc och Häggis jobbar lite i skuggorna (likt Evertsson) och försöker hitta dessa guldkorn som vi, som kanske inte är den mest attraktiva klubb att gå till, behöver.
Vad vi som klubb vill och vart vi ska hoppas (kanske naivt) jag kommer bli tydligare när alla pusselbitar är på plats. Just nu är det rörigt, vi har trots allt bytt ut nästan alla? Vi väntar dessutom på ny ordförande. Och att inte allt basuneras ut i media ser jag inte nödvändigtvis som något negativt.
I övrigt, bra skrivet!