Kjeppkinesen Ehn är först och främst en grovjobbare som spelar som ett komplement till de som ska göra poängen i den kedjan han spelar i.
Jag har väl knappast sagt något annat? Det jag vände mig emot var ditt antagande om att “Vrána har gjort mindre mål än vår fjärdecenter” när faktisk speltid och laguppställningar säger att Ehn varit allt annat än en fjärdecenter den här säsongen.
Kjeppkinesen Vrana har fått mycket speltid i PP med. Varför ska vi bortse från hans usla produktion i 5v4? Om något borde vi kunna kräva att han ska göra ännu fler poäng just i den spelformen om han nu besitter ett så himla bra skott.
För att det inte är spelet i PP som varit det stora problemet i det här laget, utan spelet i 5 mot 5 där Vrána som sagt varit en av få som producerat. Ja, med den kaliber han besitter bör man förvänta sig fler mål i PP, men det finns givetvis olika parametrar till varför det inte riktigt funkat. Nej, det handlar inte om att han har dåligt skott – de två målen mot Örebro kan vittna om att det inte stämmer – utan en kombination av stukat självförtroende, kemi i formationen och hur han används.
Men hela diskussionen började med att Sanny och Höken pekade ut Vrána som ett symtom för problemen i LHC, vilket jag tycker är befängt. Han är en av få som tagit sig i kragen efter den tuffa starten, visat betydligt bättre inställning och varit en av våra bästa spelare sedan november. Att lyfta fram Viro-incidenten som ett exempel på “dålig karaktär” blir bara larvigt för alla som såg matchen kunde se att den redan var körd så att markera mot miffot och säga några väl valda ord till Laksola var inget annat än rätt i det läget.