Kjellman En bra lösning om klick- och sensationsjournalistiken betungar är att inte förespråka ännu mer neddragning på finansiering av media utan snarare förbättra förutsättningarna för fri och oberoende journalistik.
Den här “fria och oberoende” journalistiken, finns den i rummet du sitter i nu?
Mitt förslag är att sätta dessa “journalister” på första bästa kvast till Azkaban. De har fått härja fritt, förtalat och manipulerat svenska medborgare alldeles för länge.
Stryp mediestödet till samtliga medier och lägg ner Public Oservice. Agendasättande, lögnaktig klickjournalistik är inte något jag som skattebetalare ska behöva finansiera mot min vilja.
Vill man stötta riktig journalistik kan man fritt och med fördel donera till Malin Ekman, Nick Alinia, Christian Petersen eller Henrik Jönsson. Om dessa synnerligen förträffliga och skarpa journalister kan bedriva fri och “oberoende” journalistik utan presstöd, kan även ett parasiterande mediehus med nyutexaminerade aktivister från kommunisthögskolan göra det.
Corren har fått mina sista stålar fram till dess att de förtalar en oskyldig spelare i Vita Hästen. Det är det enda sättet för Corren att återfå mitt förtroende.