Leo tycker du ger en mycket balanserad bild av hur det kan förhålla sig. Jag har hört infon kring detta med dessa ord:
”Voky äger rätten till varumärket LHC. Vi har fått xx% av vinsten vid försäljning av merch. Vi har brutit avtalet (alternativet valt att inte förlänga, minns inte då det var länge sedan jag fick den här infon). Vi äger därmed rätten till vårt eget varumärke igen och får hela vinsten vid försäljning av merch samt kan själva bestämma vad vi ska sälja. Tyvärr satt Voky på ett stort lager som vi nu varit tvungna att köpa loss för X Msek”
Detta kan man ju tolka som att man outsorcade allt som hade med merch att göra till Voky och att de alltså har bestämt vad som ska säljas. Därmed har de (möjligen) ägt rättigheterna använda LHC varumärke (min tolkning).
Har valt att inte ange några siffror ovan eftersom jag inte själv har insyn i procentsatser och belopp och inte kan gå i god för hur korrekta de är. Men det ovan är så vitt jag minns de mer eller mindre exakta orden.
Sen kan man ju tycka att förhållandet Voky ägare och kopplingen till LHC är än mer intressant