big m wroteNär man ändå talar om idiotiska krönikörer så var det häromdagen en insändare i samma tidning som skrev att den här krönikören försöker sänka idrotten i länet. Så sant så sant, poängen var att krönikören svarade med att: Det är bara 28 år kvar tills pensionen så tills dess får ni stå ut med mig.
Min poäng är då: skulle inte tro det. Jag skulle kunna slå vad om att krönikören fått sparken när år 2010 är slut. Dessutom ser jag i min spåkula att samma herre är summan i kardemumman som gör att en hockeyförening till slut säger upp det mesta vad samarbete kan kallas efter ett otalet häxjakter.
För egen del tror jag att Kustvik sitter kvar även efter 2010. Och då är jag både prenumerant, medlem i LHC och i WL.
I sakfrågan - alltså HS - så håller jag till en del med Kustvik, och min tanke är följande: Med tanke på det HS var anklagad för tidigare i år (som jag inte känner till hur det gick med) så finns risken att HS kommer att göra bort sig igen, vilket då riskerar att skada LHC. Nu känner jag inte personen i fråga så jag vet inte hur stor risken är. Skulle det bli omröstning i frågan på ett årsmöte så vet jag hur jag kommer att rösta men det kommer troligen inte hamna där.
När det gäller Correns alkoholpolicy så är det säkerligen så att en incident liknande den på Cloetta Center inte hade lett till någon åtgärd, men om t.ex. chefredaktören blivit inblandad i incidenter likt de som HS blivit anklagad för tidigare under året så hade nog chefredaktören fått söka nytt arbete...