Kjeppkinesen Anledningen är säkert att de tycker det var bättre förr. De vill att LHC spelar i en mindre kommersiell liga d.v.s. åter till division 1.

Kjeppkinesen Konstigt ändå att man har både City Gross & Ica Maxi. Det är ju ändå konkurrenter.

Det har tidigare varit tydligt på ungdomssidan att man inte får kontakta konkurrenter till nuvarande sponsorer.

Började precis kolla matchen på play, men blev tvungen att pausa nu i samband med introt och skriva här.

Idag var det någon praktikant som evenemangsspeaker om jag förstått skriverierna här förut? Det där lät ju helt för jävligt. Jag har aldrig förut riktigt reagerat på evenemangsspeakern, har tec fått en rätt schysst känsla vid mål när evenemangsspeakern dragit ”Linköping Hockey Club” i samband med mål (iaf passat bra vid vissa mål).

Som sagt nissen som brölade idag ”ta emot vårt stolta ÄLLHÅÅÅCEEEEE”, det lät inte bra, lät nästan lite som att man lånat in Pontiak…

Kjeppkinesen Må så vara, men man skakar på huvudet ändå. Spons i all ära men räcker det inte att säga att målet sponsras? Står det verkligen i kontraktet att han ska skrika det? Det får mig att vilja sluta handla på City Gross.

Sen att han skriker LHC strax innan de kör in på isen. Det blir liksom antiklimaktiskt. Nej, det hela var väldigt lustigt idag

Nibbanovich Är väl inte City Gross ‘fel’ att han låter så iochförsig, man ska aldrig pissa på en sponsor. 😉

Ang citygross har det varit mer nedtonat under säsongen, men som jag förstått det har man efter påtryckningar från citygross sett till att det hörs bättre.

Kallzon Verkar så. “Tillfälligt bortplockad” verkar vara sedan länge planerad ledighet. Eller så är det så man kommunicerar utåt för att inte slänga honom under bussen.

Weteran Danne Nilsson är som vår förra ljudanläggning. Alldeles för “skränig”, och det i kombination med “lustigkurre” och lite dålig fingertoppskänsla gör att det blir för dåligt.

Intervju med vår Råtta i dagens Corren, angående förlängningen på kontraktet:

– Som nordamerikan i Europa är det rätt ovanligt att stanna i mer än två år på samma ställe och till och med i samma land. Nu har vi hittat en klubb som vill ha oss lika mycket som vi vill vara här. Det känns jättebra. Peter, Klas (Östman, tränaren) och övriga har visat att de vill ha mig kvar. Det betyder mycket, sa Ty Rattie.

Framtiden?

– Det kan hända något speciellt med det här laget och den här staden under de närmaste åren. Om jag inte känt att det funnits en möjlighet att vinna guld hade jag inte stannat. Självklart är det målet. Jag är verkligen nyfiken på framtiden.

Metallica Nu har vi hittat en klubb som vill ha oss lika mycket som vi vill vara här.

Än en gång så nämner han sin fru som trivs i staden 💓

Lukkinen Tack vår kära moderator 🍻

Sporten på AB är totalt tappade bakom en vagn, och har 5000 jävla tomtar på loftet, i vanlig ordning, är man förvånad? Nää, det är ju 08:orna på blaskanbladet, vi pratar om.