Kallzon de emellanåt ganska stökiga elementen drar ner plusbetyget något.
Kan jag hålla med om faktiskt
Kallzon de emellanåt ganska stökiga elementen drar ner plusbetyget något.
Kan jag hålla med om faktiskt
Kolle42 Reagerade på den meningen också, vadå “bortastödet”? Av 13 bortamatcher har WL anordnat resa till 5 av dem, det var skapligt med LHC-supportrar i Malmö och Ängelholm och ett dussintal var på plats i Örnsköldsvik. Resterande bortamatcher har spelats i Göteborg på en tisdag, Karlstad på en torsdag (där @Filipsehlstedt fortfarande lät högre än luffarna i Bryggeriet) och i Norrland x3.
8 av 13 matcher med åtminstone respektabelt följe och 5 matcher med ett fåtal supportrar av fullt förståeliga skäl. Anses det vara så pass dåligt att betyget tar stryk? Är i och för sig inte första gången Aftonbladets betygsmotiveringar är helt oförståeliga, men trots det är man fortsatt lika förundrad varje gång.
Handlar förmodligen om att när WL väl inte reser är bortastå tom, till skillnad mot andra lag. Jag tror ingen kan klaga på WL’s resfrekvens.
Håller verkligen med! PJ bara växer för varje dag som går! Kul att höra gällande hans egen utveckling också, han fick mycket kritik i Färjestad för att vara för nära laget för ofta och ligga på. Östman och han har lagt upp sättet att agera och dessutom att han sparar på sin egen energi till viktigare saker.
Jag litar verkligen fullt ut på PJ! Han har verkligen vänt på hela skutan!
MrNebbiolo Det här med PJ och Färjestad tar jag med en nypa salt, när jag ser tillbaka på deras agerande med Wallin. Han lämnade Färjestad för att söka lyckan utomlands och då vart kapten platsen ledig. Sanny blev den nya kaptenen , fast när Wallin kom tillbaka så puttades Sanny ner och Wallin fick tillbaka kapten platsen. När sedan Wallin slutade spela hockey så blev han ny sportchef och PJ puttades undan. Så är Wallin så bra så att han har en given plats i Färjestads förening eller är det så kallad svågerpolitik. Jag bara ställer mig frågan när jag inte vet något om Färjestad och Wallin.
Jag vet faktiskt till och med för lyssnat på andra poddar med PJ att det var just det problemet där PJ rannsakat sig själv och där han utvecklats mest.Han var på spelarna för mycket och gick ner i omklädningsrummet hela sista året speciellt hösten när de hade Real Färjestad men det ändå gick knackigt. Det var till och med att cmores kamera fångade en gång när PJ skällde ut laget. Det är väl snarare klockrent med PJ att han identifierat sina brister och framförallt sådant som tog av hans energi på fel sätt? Jag tycker också att han hela tiden är öppen för att utvecklas vilket jag tycker är oerhört viktigt just i den bransch LHC verkar. Man är aldrig bättre än sin senaste match och måste hela tiden vända vrida på hur man kan göra verksamheten bättre, fast med nyktra ögon, annars kan man vara supporter som vi andra är, där tycker jag PJ växt enormt sedan tiden i FBK. Sedan behövde även LHC just det också där vi varit sjukt fat and happy och folk inte velat vara obekväma på det sätt som krävs inom elitidrott. Precis på det sättet som både PJ och Stålis nu visar även om det ska göras på ett bra sätt.
MrNebbiolo Jo nog har PJ rannsakat sig själv en hel del och fått en fingertoppkänsla hur han ska bemöta tränarna och laget. Han ska definitivt inte ryta i i omklädningsrummet, där skulle han ha lagt ban på sig . Nu har PJ och Östman genererat ett bra sätt att samarbeta som funkar fint. Men visst han lägger sig i en hel del fortfarande och det ska ju han göra när det ligger på hans jobb.
Absolut och dessutom är det bra om han fortsätter ställa krav men kändes som han och Klas hittat ett bra sätt att samarbeta också vilket är glädjande.
MrNebbiolo Ja Stålhammar, PJ och Östman måste tillsammans ha ett bra sätt att leda LHC, och jag håller med dig att de har hittat ett bra sätt att samarbeta som funkar utan att någon känner någon kliver på deras tå.
Mycket ruggdunk överlag nu. Glädjande att man äntligen befinner sig högre upp i tabellen och vinner mer konsekvent.
Mindre bra:
PJ behöver hitta ett sätt att låta unga lokala grabbar få chansen att spela i SHL med allt vad det innebär, J18 och J20 ska ha en kvot av egna talanger och dessa ska skolas in i A-lag så att dom är redo. Det ska vara tydliga penseldrag genom alla dessa lag. Jag är klart skeptisk till att det är 8 spelare (lekoknektar, Broc undantagen) som tar upp platser där egna produkter bör gå först. Det är sedan länge känt att när guldet ska vinnas så kämpar svenska spelare hårdare. Sista årens stora vinnare Växjö, Färjestad, Skellefteå mm har hemvävt och några utländska stjärnor som krydda.
PJ beter sig som en ny VD som gör kortsiktiga åtgärder för att maximera kortsiktiga vinster. Det är så man bygger luftslott. Historien är full av exempel. PJ är stockholmare först och främst, och går det åt skogen är han long gone. Mäki och Helber var att räkna med på ett helt annat sätt.
Hoppas Tony har den förmågan.
PersonligaPersson PJ behöver hitta ett sätt att låta unga lokala grabbar få chansen att spela i SHL med allt vad det innebär, J18 och J20 ska ha en kvot av egna talanger och dessa ska skolas in i A-lag så att dom är redo. Det ska vara tydliga penseldrag genom alla dessa lag. Jag är klart skeptisk till att det är 8 spelare (lekoknektar, Broc undantagen) som tar upp platser där egna produkter bör gå först. Det är sedan länge känt att när guldet ska vinnas så kämpar svenska spelare hårdare. Sista årens stora vinnare Växjö, Färjestad, Skellefteå mm har hemvävt och några utländska stjärnor som krydda.
Det kräver ju dock att Föreningen har en bra ungdomsverksamhet som slussar upp bra spelare till J18/20 så ser det inte ut idag och det har jag svårt att lägga på PJ.
Man kan inte lyfta upp folk i A-laget bara för att utan dom måste klara av det också
Men har hört att förändringar är på g på ungdomssidan men resultatet av det visar sig ju först om ett antal år
PersonligaPersson Antalet spelare i LHC:s nuvarande A-lag som tidigare har spelat i LHC:s J18/J20 är inte mindre än 15 av truppens totalt 27 st spelare. Detta inkluderar båda målvakterna, majoriteten av backbesättning och ett flertal forwards. Kan du nämna en enda säsong där exempelvis Växjö i SHL har ett högre antal hemvävda spelare?
Har inga problem med att man ifrågasättar saker i föreningen men här har du nog missat att kolla upp fakta. Tycker man är på god väg att göra exakt det du efterfrågar, kryddar en egenproducerad stomme med spetsspelare utifrån.
Gick du på snapsen lite tidigt?
PersonligaPersson Jag är klart skeptisk till att det är 8 spelare (lekoknektar, Broc undantagen) som tar upp platser där egna produkter bör gå först.
Vilka egna produkter syftar du på här som skulle kunna gå in istället för våra importspelare?
Jag kan i viss mån köpa ditt resonemang om vi hade haft en stängd liga utan risk att åka ur. Men att vrida tillbaka tiden till hur det var på 50-60-talet fungerar ju tyvärr inte även om tanken är fin. Kanske skulle vara kul idé starta upp en liga där bara svenska spelare från egna leden vore tillåtna.
Ööööööh?
Hemvävda Växjö.
Vann sina två först guld med halva laget, mer eller mindre, av utlänningar. Förr säsongen vann man med 10 utlänningar i trupen. Herr Evertsson säger “jag skiter i var dom (spelarna) kommer ifrån”. Att kalla det för att krydda anrättningen är väl detsamma som att spilla hela saltkaret i anrättningen.
Och så anklagar du LHC för att ha för lite egna spelare i truppen Kolla vår backuppsättning dom senaste 10 åren. Våra målvakter. Kolla vår backuppsättning den här säsongen. 5 st från dom egna leden. Våra forwards den här säsongen. 6 stycken som gått via våra egna juniorlag (då räknar jag in Russell och Gallo). Båda målvakterna den här säsongen, från våra egna led. Det som saknats är forwards som blommat ut i samma mängd som backarna, dock inte forwards som fått chansen.
Kommande årskullar ser inte lika talangfulla ut så kommande år kan bli svårare att fylla på med underifrån. Som nämnt ovan, det är inte PJs fel. Tror du han tackar nej till ett par snorbilliga junisar som kan gå in och göra ett bra jobb så han kan dunka stora tunga sedelbunten på flera spelare i klass med Bristedt, Vrana, eller varför inte Ejdsell?
Förresten. Inkluderar du Russel och Gallo bland “legoknektarna”?
PersonligaPersson Jag är klart skeptisk till att det är 8 spelare (lekoknektar, Broc undantagen) som tar upp platser där egna produkter bör gå först.