LHC i media
- Redigerad
Tack bois för att ni lugnar mina nerver! @Kjeppkinesen, du har rätt.. det finns oerhört lite som talar för att cluben kommer missa slutspel. Tabellen är dock så oerhört jämn så allt mellan 3-10 känns ju möjligt, det krävs ju bara en svacka på typ 3 matcher för att det sedan ska bli lite spännande.. Men.. Oskarshamn, HV, Malmö, Modo och eventuellt Rögle är tamigfan lag vi ska ha bakom oss när allt summeras. Tycker även Örebro är tvärruttna iår (även om vi inte kan vinna mot dem).
Måste dock fråga vad slutspel är: är det play-in eller är det kvartsfinaler?
@Bowmore exakt!! Idrottspsykologi är så sjukt intressant.. oavsett vad statistiken säger så MÅSTE LHC fortsätta att utveckla sitt spel och ständigt fortsätta utvecklas. Gillade verkligen vad Östman sade i podden om att göra förändringar och hellre falla på något som de tror på än att inte ens försöka. Men det är fan inte det enklaste att leta efter förbättringar när man redan överträffat förväntningarna.
Eller vad tycker ni folkens? Jag hörde Emil Sylvegårds intervju i någon Växjömatch och vad skillnaden är i Växjö kontra Malmö, och han lyfte framför allt fram lugnet, att det finns en inneboende tro på spelsystemet och att den sk. Processen ska ha sin gilla gång. Markus ljungh sade något liknande i en intervju, att till skillnad från när han spelade i djurgården så har spelsystem ändrats hit och dit i Linköping, medan han spelade konsekvent på samma sätt HELA tiden i djurgården (djurgårn va bra då). De förändringar som har gjorts nu har tagit LHC från mellanmjölk till ett, för tillfället topplag.. men frågan är vad vägen framåt är nu.. att befästa sig som topplag genom kontinuitet, med risk för bekvämlighet, eller fortsätta vara nytänkande med devisen ”charge or die”?
- Redigerad
tygo För och ge dig ett rakt och enkelt svar: Play in var förr en andra chans till att kunna få spela kvartsfinal för de lagen som kom på plats 7-10.
Numera och sedan ett antal säsonger tillbaka så heter play in “åttondelsfinal” och har väl med det blivit aningen mer accepterat som en del av slutspelet-de lag som sedan går vinnande ur åttondelsfinalerna kvalificerar sig till kvartsfinalerna.
Personligen så föredrog jag när enbart lag 1-8 i tabellen gick till slutspelet.
Tack, egentligen undrar jag mer vad målsättningen för LHC är.. men då kanske det ska tolkas som åttondelsfinal?
tygo Tack, egentligen undrar jag mer vad målsättningen för LHC är.. men då kanske det ska tolkas som åttondelsfinal?
Denna säsong är det nog ”play-in” efter den kräftgång vi haft. Men den nu etablerade målsättningen, genom ständig förbättring i små steg hela tiden” är att ”vara ett topp-6 lag i alla discipliner samt stabilt över tid”
- Redigerad
Föga förvånande men nu är det officiellt.
Sanny om LHC:
Linköping 26 matcher 45 poäng
(I fjol 36poäng)
- 9 poäng
Kommentar: Den senaste tiden har defensiven blivit avsevärt mycket bättre. Fram till landslagsuppehållet i november hade man släppt in 47 mål på 17 matcher vilket var fjärde flest i serien. Sedan dess har man endast släppt in 19 mål på nio matcher vilket, näst efter Växjö, är bäst i serien. Man har alltså gått från att släppa in i snitt 2,76 mål per match till 2,11 vilket såklart gjort skillnad. Jag ser ett lag som satt sin defensiva struktur och där alla underkastar sig det hårda arbetet.
- Redigerad
Jubla inte för hårt bara. Det finns säkert någon underliggande statistik någonstans som visar att vi egentligen kommer åka ur och ner i division 1. Typ flest oslipade högerskridskor i lika styrka i offensiv zon.
- Redigerad
Här kan ni se Ståplats podcasts uppesittarkväll live ikväll vid start kl 20:00.
Eller på drottningbaren…
Ja eller på plats. Men för alla oss som bor på andra sidan jordklotet så blir Youtube alldeles utmärkt!
Funkar ens youtube i Kina?
- Redigerad
“Ombytta roller” roligt och intressant inslag av Cluben! Forwardsen spelar backar, backarna spelar forwards, leftare spelar som rightare och rightare som leftare. Om det nu inte “bara” är på skoj, så skulle det säkert kunna vara ett bra träningsmoment för och utveckla laget än mer på ett individuellt plan-och som lag.
Haha så jäkla bra. Bara göra sån sak i laget gör så mycket. Gillar jättemycket det jag ser. Stärker banden ytterligare i laget och perfekt att bygga vidare i truppen. Fint att se
Nu har Bergsten kopierat lite från Hockeynews
Kjeppkinesen går det att se i efterhand? Jag trodde att det skulle vara kommande fredag
Tror inte det.
Inte att se kanske men tror de släpper det som ett podd-avsnitt. Så var det förra året iaf!