Ja det är ett diskussionsforum och jag framförde en åsikt. Jag trampade uppenbarligen på en öm tå eller två. Jag misstänker att ni missförstod mig så jag ska utveckla vad jag menar.
Linköping HC vinner ingenting på spänningar inom den egna föreningen och inte heller gentemot sina fans (0ss). Jag exemplifierade med damlaget vilket det har varit stor diskussion kring på FB tidigare och kanske även här i huruvida LHC ska kommunicera nyheter kring damerna på SAMMA KANAL som herrarna, hemska tanke..
Nu kommunicerar man även kring en statsning på esportlaget. Personligen kan jag inte bry mig mindre men jag tror ändå att det är ett steg i rätt riktning. För att upprätthålla och skapa intresse kring LHC behövs det, esporten växer uppenbarligen och även om vi inte förstår oss på den gör den yngre generationen det. Det kanske bidrar till att intresset kring LHC ökar, även publiken när a-laget spelar? Jag spekulerar men det KAN vara så.
Funderar på om det är värt att försöka knyta ihop säcken eller om det är lönlöst men jag gör ett försök. Jag har inställningen att jag helt enkelt scrollar vidare om en nyhet från LHC inte berör mig. Mer än så är det inte. Vinner vi något på att klaga högljutt på precis allt? Blir det lättare attl locka nya supportrar till Cluben med den inställningen? Jag tycker att Gurra uttryckt det bra gällande LHC:s kommunikation som jag också varit kritisk till (gäller helt andra saker). Gurra framförde något i stil med att man inte kan fånga alla med en och samma metod. Vissa reagerar postitivt på viss kommunikation och andra på annat. Jag tror bara att det är skadligt att gnälla. Se det positivt istället.
Eller skaver det för mycket?