LaumannBingo Tistismet wrote bloodandashes wrote Tistismet wrote Fast det om special teams är väl vad Frycklund själv säger, och ett ganska vagt svar med om jag inte minns helt fel? Så att det inte blir en trådsanning om att han är petad för att han är dålig i pp och bp. Men jag håller med om att jag hellre ser han på isen än vissa andra. Så är nog oförstående jag med... Fast om Frycklund själv säger att det är det som är anledningen till att han inte spelar så är det väl ganska hög sanningshalt i det och inte bara rykten eller ”trådsanning”. Eller så ljuger han rakt ut och vad skulle han tjäna på det? Jag vet inte. Det är en förklaring som Frycklund ger, sen om det är hela anledningen eller inte...vem vet. Den anledningen känns bara så oklar. "Du är dålig i pp/bp men helt okej i 5vs5....och vi bygger bara laguttagningen på special teams"...wtf liksom? Om jag inte minns helt fel har väl Bert själv sagt den anledningen i någon intervju tidigare :roll:
Sakic Berget8 wrote Tistismet wrote bloodandashes wrote Fast om Frycklund själv säger att det är det som är anledningen till att han inte spelar så är det väl ganska hög sanningshalt i det och inte bara rykten eller ”trådsanning”. Eller så ljuger han rakt ut och vad skulle han tjäna på det? Jag vet inte. Det är en förklaring som Frycklund ger, sen om det är hela anledningen eller inte...vem vet. Den anledningen känns bara så oklar. "Du är dålig i pp/bp men helt okej i 5vs5....och vi bygger bara laguttagningen på special teams"...wtf liksom? Om jag inte minns helt fel har väl Bert själv sagt den anledningen i någon intervju tidigare :roll: Korrekt!
toedrag alfie wrote @[raderad] Det beror på hur man ser det. För det första är det svårt att dra slutsatser om poäng/60 när det handlar om så få poäng. En turlig andraassist kan liksom kasta om helt och hållet. För det andra inbillar jag mig att det är lättare att prestera när man får spela regelbundet och har varit skadefri. Filip har allt som oftast fått spela i bra kedjor och Robin har fått spela hyfsat regelbundet. Frycklund har varit skadad, spelat ett par matcher, varit bänkad ett gäng och sen spelat ett par matcher i ny omgivning. Inte helt lätt att prestera då. Men absolut, Frycklund har inte varit någon stjärna. Långt ifrån. Statistikmässigt har han varit ungefär lika dålig som övriga två, förmodligen delvis för att han inte har fått något förtroende alls. Hade hans kontrakt gått ut denna säsong hade det heller inte varit nån big deal, men nu har han kontrakt över nästa säsong medan de andra inte har det och knappast lär få förlängt. Bara det är skäl nog att göra allt man kan för att han ska komma in i laget och prestera. Om inte annat för att höja marknadsvärdet för att slippa betala lön till någon som inte spelar om man bryter i förtid. Fair enough, det är inte nödvändigtvis så att jag själv tycker att Filip eller Robin borde gå före Frycklund i hierarkin, däremot tycker jag inte att det är helt vansinnigt att han är utanför truppen just nu heller. Det är definitivt väldigt olyckligt för alla inblandade att han inte tar en plats i truppen just nu.
alfie toedrag wrote ...däremot tycker jag inte att det är helt vansinnigt att han är utanför truppen just nu heller. Nae det kan jag köpa. Lätt att ta till hårda, överdrivna ord to make a point. En så stor grej är det egentligen inte om man jämför med andra konstigheter som skett i Cluben de senaste säsongerna. Men det hade varit bra jävla intressant att få ett ärligt svar av Bert. Det där med "för dålig för special teams" känns inte som hela förklaringen.
Lukkinen Mycket bra intervju med Junland, Berättar bland annat rätt öppet om att kommunikationen med Emvall och Tangnes inte höll måttet.
toedrag alfie wrote toedrag wrote ...däremot tycker jag inte att det är helt vansinnigt att han är utanför truppen just nu heller. Nae det kan jag köpa. Lätt att ta till hårda, överdrivna ord to make a point. En så stor grej är det egentligen inte om man jämför med andra konstigheter som skett i Cluben de senaste säsongerna. Men det hade varit bra jävla intressant att få ett ärligt svar av Bert. Det där med "för dålig för special teams" känns inte som hela förklaringen. Där kan jag verkligen hålla med! I vilket fall som helst är det jävligt synd att det inte har funkat bättre. Med facit i hand är det ändå väldigt tydligt att laget var alldeles för naivt byggt på centersidan med tanke på att Frycklund inför säsongstarten förväntades ta en rätt stor roll i laget.
theriddler Tipsar om ytterligare en bra intervju med Junland i SHL-podden. Skön och ärlig snubbe han är. 🙂 https://play.acast.com/s/shlpodden/b4d1c997-0bd9-4422-aced-fab81027fd2d
Malkin theriddler wrote Tipsar om ytterligare en bra intervju med Junland i SHL-podden. Skön och ärlig snubbe han är. 🙂 https://play.acast.com/s/shlpodden/b4d1c997-0bd9-4422-aced-fab81027fd2d Tveksamt om jag nånsin hört en så rak och ärlig/icke-klyschig intervju av en idrottsman.
Rob theriddler wrote Tipsar om ytterligare en bra intervju med Junland i SHL-podden. Skön och ärlig snubbe han är. 🙂 https://play.acast.com/s/shlpodden/b4d1c997-0bd9-4422-aced-fab81027fd2d Tack för tipset, över en timma skönt surr. Kul att höra honom mer på djupet om allt och ingenting. 🙂
Lukkinen Esportlaget hämtade upp ett 3-1 underläge mot HAVU i ECL-finalen till 3-3 och hade sedan 3-0 i sjunde matchen, tappade till 3-2 men lyckades hålla undan och vann hela skiten. Grymt stark upphämtning! Europamästare alltså. Riktigt kul! 🙂
Hank Håller med dig, Lukkinen, riktigt kul! Jag kom in och började titta i den femte matchen. Första gången jag kollar på detta, men det var så spännande att det inte gick att slita sig. Riktigt starkt att lyckas vända. Stort grattis!
bloodandashes Kul för dom såklart och en prestation. Men det blir lite parodi när LHC basunerar ut om ECL medan andra lag vinner CHL och slåss om SM-guld...
alfie bloodandashes wrote Kul för dom såklart och en prestation. Men det blir lite parodi när LHC basunerar ut om ECL medan andra lag vinner CHL och slåss om SM-guld... Varför det? Inte så att det firas vilt och de försöker få folk att komma till stora torget. Ett par gratulerande inlägg på sociala medier liksom. Skaver det så mycket?
bloodandashes alfie wrote bloodandashes wrote Kul för dom såklart och en prestation. Men det blir lite parodi när LHC basunerar ut om ECL medan andra lag vinner CHL och slåss om SM-guld... Varför det? Inte så att det firas vilt och de försöker få folk att komma till stora torget. Ett par gratulerande inlägg på sociala medier liksom. Skaver det så mycket? Nej, det skaver liksom lite sådär lagom.
Anonymous6 De som inte bryr sig kan vara tysta, vi vinner inget på att hålla på och klaga över "nymodigheter" som esport. För några år sedan var det liv om att damlaget inte ska omskrivas på LHC:s sociala medier och nu är det esport. Personligen har jag svårt att se att jag skulle sitta bänkad framför esport. Däremot ser jag inte vad det kan ge för skada. Sålänge det inte går ut över den ekonomiska situationen ser jag bara vinster med det. Återigen, skriv och engagera er i det ni brinner för. Klaga inte på andras intressen, det är bara löjligt.
bloodandashes [mention]Ghoul[/mention] Ta de lugnt och sitt ner i båten. Det här är ett diskussionsforum.
sorsek Jag tycker esporten är ganska larvig faktiskt, men visst kör om ni tycker det är kul, jag behöver inte kolla och gör det inte. Däremot måste man väl få säga just det...eller måste man ta bort kontot nu?
Jordfräs Hade kanske varit kul med e-sporten om det varit ett gäng Linköpings-killar eller några med anknytning till Cluben. Nu har ett befintligt lag fått lite spons av LHC, dressat på sig lejonet och lirat lite TV-spel. Dom vann något. Kul för dom men det har inget med Cluben att göra i min mening.