Bowmore Han verkar ju inte heller ha koll på att vi värvat Heljanko då han bara siar om Myrenbergs förmåga.

Han har koll på två lag och det är Timrå och Modo. Övriga lag är det rena gissningsleken.

Bowmore
Tack så mycket! 😄 🍻 kul att han (Adam Johansson) tror på Myrenberg, nog för att vårt försvar kommer bli bättre, med en back som kommer rensa ut pucken omgående, i Rissanen, men Heljanko är stjärnan på målvaktssidan.

Jag säger inte att det är givet att vi ska hamna topp 6, men jag är inte det minsta förvånad att den gode Höken inte tror på våran vara där. Jag vet inte varför, men vi är långt ifrån den karlns favoritlag. Känns dock betryggande att Sanny tror på oss, i mitt tycke (och inte av anledningen att han tror på oss) en av de vassaste experterna. Att han jobbar som expert och inte inom hockey är för mig ett under.

HNez Jag säger inte att det är givet att vi ska hamna topp 6, men jag är inte det minsta förvånad att den gode Höken inte tror på våran vara där. Jag vet inte varför, men vi är långt ifrån den karlns favoritlag.

Ha ha ha ha ha Ja inte vart man förvånad över den personens gissning. Sanny är en riktig expert och Svensson är det inte.

I den här artikeln i Barometern står det att John Dahlström var nära LHC tätt inpå seriestart förra säsongen, men att LHC gick vidare med en annan spelare. Olausson? Bouma?

ananas
      Olausson gick de väl in med istället. Dahlström har knappast grönskat marknaden, det är ingen spets. Precis som den tröttkörda Olausson inte var, men det var också därför han fick ett korttidskontrakt på 2 veckor, för och se om Olauson höll. Bouma ersatte Törnqvist.

Ja att Bouma ersatte Törnqvist. måste vi slå fast en gång för annan, så det har du 100% rätt i. Jag vet inte varför vissa tror att Bouma var tänkt som den 14 forwarden som saknades redan innan Törnas olycka. Nä som den 14 forwarden tog vi Greco efter ha testat Olausson i början av säsongen.

Nils
        Bra minne Nisse, så var det.

Hotspurs Corren skriver att 3 loggor kommer det kunna röstas på men först 2025 ingen ändring än på ett tag alltså. Behålla nuvarande, återgång till gamla eller en mix mellan dessa loggor.

Ja och för att klargöra för de som inte har Corren, så klipper jag in vad Stålhammar menar med 3 klubbmärken, som man kan välja på:
        “– Det har kommit in tre motioner om klubbmärket. Behålla det vi har, gå tillbaka till det gamla eller satsa på ett nytt som är en blandning av de båda, säger klubbdirektören Carl-Johan Stålhammar.”

Om när det kan bli aktuellt med byte av vårt älskade klubbmärke:
        "Däremot är det inte aktuellt med en förändring redan till nästa säsong – och troligen inte heller till året därefter.

– Till kommande vinter är allt beställt och klart med matchtröjor och annat. Förslaget blir att utreda fram till nästa årsmöte för att se vad folk tycker och när vi i så fall kan göra en förändring. Det görs inte över en natt."

Lejon-Fantasten Bra. Jag har fått emot mig här av några skribenter här att jag klippt in artiklar här varför jag inte gjorde så, men det kan förhoppningsvis vara ok om man tar med delar bara eller inte gör det för ofta, jag vet inte.

Hotspurs Det är helt OK om man delar lite av en hel artikel, och om man redogör andemeningen i artikeln. Problemet med att dela en hel artikel är att artikelskrivarna/editorerna har copyright på artikeln, så därför bör man i möjligaste mån undvika att dela med sig av hela artikeln.

Kjeppkinesen Sanny rankar värvningen av Rissanen som SHL:s bästa värvning till kommande säsong.

Upp med Sanny i taket!

Det är det som jag alltid har sagt Sanny är en riktig hockeyexpert.

Man blir glad att höra att han rankar oss högt, det känns verkligen i mitt LHC hjärta.

Kjeppkinesen
              Ska vi adoptera Sanny så han blir Linköpings-son istället? 😉 😂

Alltid gillat Sanny som expert 🥳 han kommer ofta med väldigt bra och intressanta analyser, som gör att man får upp intresset av det han säger 🙏

Nils
              Det Kjeppis skrev och-även länkade, handlade om att Sanny Lindström rankade vår back, Rissanen (på plats 1) , som SHL:s hitintills bästa värvning under hela Silly season. Sanny hade även några bubblare från oss, som hade kunnat vara med i hans topp-10 rankings lista, men det var för många bra spelare att välja på.

Bubblare, från oss: Nick Shore och Christian Heljanko.

• Nils svarade på detta.
              • Nils gillar detta

Lejon-Fantasten Det Kjeppis skrev och-även länkade, handlade om att Sanny Lindström rankade vår back, Rissanen (på plats 1) , som SHL:s hitintills bästa värvning under hela Silly season. Sanny hade även några bubblare från oss, i rankingen: Nick Shore och Christian Heljanko.

Där ser man att Sanny har ögon utan skygglappar till skillnad från Svensson. Sanny är en riktig expert som jag har gillat sen den tiden han spelade i Timrå innan Färjestad köpte över honom. Sanny är sanningsenlig i sina kommentarer för även om han har spelat i Timrå och Färjestad så ger han dem inga extra pluspoäng. Ja han är på riktigt en objektiv kommentator som jag högaktar.