Lejon-Fantasten Vem sätter denna Måns i fjärde kedjan istället för Törnqvist?

Hoffis!

Så här ställer han upp:

Hultström - Rissanen
Hävelid - Fantenberg
Myrenberg - Worge Kreü
(Aronsson, Norén)

Rattie - Shore - NY
Elie - Russell - Little
Bouma - Ljungh - Lawner
Johnsson - Ehn - Hofbauer
(Törnqvist, Wagner)

Lejon-Fantasten Intressant att han också satte Elie i andra kedjan. Bouma i tredje kedjan, det hade varit något 😆 känns bättre och ha Ehn där 😅

Hade jag varit några månader yngre så hade jag skickat ett argt mail till honom. Men jag orkar inte längre. Nu för tiden suckar jag och går vidare med dagen istället.

Brukar inte vara den som hyllar Törna överdrivet mycket, men tror man att Hofbauer ska komma från en tredjekedja i Hockeyallsvenskan och omedelbart peta Törna så är man nog ute och cyklar. Känner mig nästan lite kränkt av den laguppställningen. Måste kännas ännu värre för @Lukkinen 😉

Expressen sänder 1 försäsongsmatch med LHC Av 70(!) försäsongsmatcher (den mot Oskarshamn), i övrigt sänder de ungefär 3 försäsongsmatcher med HV, och 8 försäsongsmatcher med Oskarshamn.. Blir inget Expressen premium till den kommande försäsongen iaf 😆

https://livesport.expressen.se/ishockey

Lejon-Fantasten

Jag gissar bara nu faktiskt men antar att TV4 väljer matcher först och sedan får expressen/aftonbladet/corren osv resten? Expressen sänder väldigt få matcher med SHL-lagen som möter varandra. De flesta är mellan SHL och HA ser det ut som

Kallzon Jag gissar bara nu faktiskt men antar att TV4 väljer matcher först och sedan får expressen/aftonbladet/corren osv resten? Expressen sänder väldigt få matcher med SHL-lagen som möter varandra. De flesta är mellan SHL och HA ser det ut som

Ja, det kan mycket väl stämma. Jag hoppas att det är så, så man kan se majoriteten av försäsongsmatcherna 🥳🙏 har för mig om att det varit så tidigare försäsonger, men var inte säker på det, innan jag skrev det här.

Jag har hela tiden varit positiv till värvningen av Rissanen. Men när han langar sånna här citat i corren myser man lite extra 🙂

Jag ville flytta från Örebro så jag väntade på ett bra läge. När jag fick höra att LHC var intresserat så fattade jag att det skulle bli en “perfect fit”.

Edit.

Också kul att läsa att ryktena om att han skulle tillbaka till Finland bara var rykten. Han ville stanna utomlands. Min gissning är att en sanningsförnekande örebroare startade det ryktet.

Mattias Persson gör en uppställning av vårt lag på hockeynews, håller med honom på totalen men hade bytt och gett målvakter tre stjärnor och forwards fyra stjärnor. 15 totalt dock över laget som helhet.