Bowmore Gärna Lyckåsen, han har en stor potentiell offensiv uppsida. Men om vi i snitt går en back kort på Bäckman och Junland under säsongen…?

exile82 Fick precis samma känsla när jag läste det. Gud vad han verkar njuta av att strö salt i såren. Men men, det är ju kul att clubben kan glädja nån..

Tvivlar på att AK47 vill komma tillbaka efter hur han behandlades i somras?
    Har hört att han bemöttes med total radiotystnad från clubens sida och fick reda på att han inte fick vara kvar på andra vägar. Likt Mathis olimb när expressen berättade det för honom eller hur det nu var. Så jävla dumt att behandla en spelare som verkligen ville spela i LHC på det sättet.

Bäckman? Alla verkar se honom som någon slags frälsare. I de matcher jag sett honom ser jag en tveksam defensiv (han är ändå en back, OK?), men givetvis har han en god spelförståelse och ett bra skott i det offensiva. Hans vara eller icke vara, enl. min mening, är inte avgörande för LHC. Han, liksom många andra, har en hel del att bevisa i mina ögon.

BK_Robbi Det har väl alltid varit vita hästen som han älskar

Jag är svag för Anton Karlsson som person, och älskar hans Cluben-hjärta lika mycket som Junlands eller Brocs, men det vore enligt mig helt fel väg att gå att ta tillbaka honom. Vi har redan nu en alldeles för trubbig backsida som kastar iväg puckar i blindo längs sargen när de blir satta under press. En till sån back - hur vackert det än är att se honom offra sig hänsynslöst för att täcka skott - kommer bara göra oss lättare att slå.

Det vi behöver är mer spelskicklighet och rörlighet på backsidan. För mig har Lyckåsen möjligen den potentialen, men är inte riktigt där. Samtidigt har vi inte möjlighet att värva en klassback med de egenskaperna. Så hade jag varit Östman o co hade jag plockat upp Mattias Hävelid och hoppats på det bästa.

Niklas_H håller med dig. Jag har tjatat om det och kan inte släppa att LHC tackade alla spelare som lämnade efter säsongen förutom Anton, varför?

Ndur Det vi behöver är mer spelskicklighet och rörlighet på backsidan. För mig har Lyckåsen möjligen den potentialen, men är inte riktigt där. Samtidigt har vi inte möjlighet att värva en klassback med de egenskaperna. Så hade jag varit Östman o co hade jag plockat upp Mattias Hävelid och hoppats på det bästa.

Har svårt o se M.Hävelid vara mer redo för SHL-spel än 3 år äldre Lyckåsen, som åtminstone mött seniorer tidigare.

• Ndur svarade på detta.

Kolle42 Mycket möjligt att du har rätt, men jag tror helt enkelt annorlunda. 😉

Någon som lyssnat på andra sidan ån i corren?

Sällan man hört så mycket ryggdunkningar och klappa varandra på axeln. Vid varje svar så garderar dom sig med klyschor ”det är lätt att vara efterklok” eller ”å andra sidan”. Broc Little skulle nog lagt straffen mot Djurgården men å andra sidan om Costmar satt straffen. Rautio borde nog tagit något av målen men det är lätt att vara efterklok.

Och sen så klart ska klassikern Färjestad hyllas som om dom vore Real Madrid och den känslan man får av dom är att som LHC ska man vara tacksam över att vara bland dom stora bjässarna.

East Håller med dig här. Ovärt tiden att lyssna! Ståplats-podden som är nu hoppar jag över pga ljudet, är allergisk mot sådana produktioner. Ökar de ljudkvaliteten så kommer de troligtvis ha en trogen lyssnare.

Som hockeynörd kan jag bara konstatera att det går inflation i hockeypoddar och det finns många dåliga. Aftonbladets hockeystudion är nästan värre än correns. Har svårt att tro att en lokal podd håller i sig under en längre tid, listan på gäster sinar tyvärr fort.

Angående poddar; jag lyssnade på Robin Figrens och Niclas Norlindhs podd Släpp Sargen. Tycker den kan vara ganska underhålllande.

Gällande hockeypoddar tycker jag sanny & svensson är den överlägset bästa. Figges podd är lite väl mycket ”locker room” snack o inte så mycket hockeyanalyser etc. Den nya podden hockeytutto med fimpen mfl gick knappt att lyssna på för det var för många som snackade samtidigt o outhärdligt lågbegåvat grabbsnack.

rekommenderar varmt sanny och svensson!

klingan12 Jag verkar tillhöra samma klientel som dig. Jag gillar verkligen Sanny och Svensson, bra kvalitet på ljud och rätt approach. De känns också mindre partiska, det sågas när det ska och hyllas när det bör. Släpp sargen är på tok för mycket blaj blaj, dessutom har jag oehört svårt för bias-Niclas.

Femtefemman tycker jag är helt okej