... Håller med dig, men exakt hur man bäst lägger upp spelsystem eller får ihop ett fungerande powerplay, tror jag inte behövs i styrelsen egentligen. Iallafall inte i någon större utsträckning. Det du räknar upp där, är inte det jag tolkade som hockeykompetens - det är mer övergripande ledar/styrelsekompetens i mina ögon. Man ska ha grepp om vad det handlar om, ungefär som Saabs styrelse behöver ha koll på försvarsmarknaden, inte exakt hur gripen e ska konstrueras. Vi menar nog ungefär samma sak…
Så detaljstyrt behöver det inte vara. Jag menar mer att man bör hänga med i hockeyns utveckling och ha stor förståelse för sporten så man kan staka ut en framgångsrik riktning och identitet. Trädgårdh pratar bara ekonomi och överlåter hela det sportsliga ansvaret åt PJ. En PJ som så uppenbart värvar utan någon som helst plan, vilket det som Sportchef antagligen är lätt att göra om man inte har några ramar eller någon tydlig riktning att förhålla sig till.
Om inte styrelsen klarar av det borde man rekrytera nästa sportchef utifrån att den personen ska sätta en tydlig identitet och riktning. Det borde vara nästa sportchefs huvuduppgift, så att vi nån gång kommer ifrån det här hattandet från en säsong till en annan.
... Var hundra på att du istället skulle välja att kommentera porrstjärna som vd, men så väljer du det minst intressanta..
Varje OnlyFans-“kreatör” är ju numera sin egen VD. Direktör Frugans™ affärer går utmärkt.