Straffen först då: jag kan inte reglerna helt ang straffar men pucken går från Tim Erikssons klubba, på Norrena, studsar tillbaka ut på Tim och in i mål. Det är fakta. Jag vet så mycket att mål inte får göras på målvaktsretur på straffar, och frågan jag nu ställer mig är hur man får det till att inte vara en målvaktsretur. Ska bli intressant att se uppföljning på det här.
Clubens straffar behövde ju i alla fall ingen tveka på att de inte blev mål... Vi har på tok för dåliga straffskyttar. Vilket leder till att konstatera att vi har problem med målskyttet i största allmänhet också. 3 matcher, 103 skott, 3 mål. Vilket ger katastrofsiffran 2,9% i effektivitet vilket är obeskrivligt dåligt.
Bakåt ser det ju dock bra ut, inte minst i boxplay.
Sjöberg var nära att få godkänt idag, men det bortdömda målet förstörde hans möjligheter. Dessutom tycker jag han gör en miss efter Bagarns matchstraff. Vi borde bara haft 3 minuter i boxplay efter Ölvestad börjar slåss med Bagarn. Sist jag kollade regelboken så var det nämligen inte alls tillåtet att skipa någon slags privat rättvisa. Solklar DIF-utvisning för roughing med andra ord.
Matchstraffet som sådant är såklart inget att diskutera. Jag tror inte det var avsiktligt, men regeln är solklar när det gäller skada efter knätackling.