Lukkinen wroteTolsa och Murley ut.
Fortsätter diskussionen här istället för i matchtråden, hoppas du inte misstycker.
Har förut skrivit att jag inte haft något emot om Holmqvist fick flytta på sig när tjeckerna ansluter, men har börjat tänka om. Visst han han inte producerat poäng, men jag är ändå nöjd över hur han skött sig och han bidrar även mycket med sin rutin.
Nu när Hlinka & Hlavac ansluter måste två bort om vi fortfarande vill se att spelare från j-20 ska få möjligheten till a-lagsspel när tillfälle ges, tycker Wahlqvist i dagens match mot SAIK återigen imponera med sitt spel och det skulle ju vara synd om vi bromsar chansen till spel för de yngre.
Murley borde vi bryta med, även om han producerat gott med poäng vill jag hellre se att man ger plats åt Lindhagen. Tolsa är rivig och jobbar på bra, men han blir inte yngre och jag ser hellre att man satsar på Molinder. Tror han skulle passa in bra brevid Ylven och Karlsson, så jag instämmer med dig angående vilka som borde få lämna.
Hlavac-Zacke-Jämtin
Hlinka - Lindhagen - Musse
Petterström - Bagarn - Honken
Molinder - Karlsson - Ylven
Ser bra ut enligt mig och då har även spelare från j-20 (Wahlqvist, Dahl, Ottosson och Nermark m.fl) möjligheten att få lira lite med a-laget under säsongen.