emil_e89 wroteBlir jävligt tufft, som sagt kommer AIK att komma ut taggade till tusen inför ett fullsatt hovet. Det kommer bli ett sjukt tryck men lyckas vi hålla emot de första tio minuterna så tror jag att vi har en bra chans för i grund och botten har vi ett klart bättre lag än AIK. Tror på seger med ganska klara 1-5 till slut men det kommer sitta långt inne och inte avgöras förrän ganska sent i tredje perioden.
Går ju att analysera åt andra hållet också. 🙂 Elitserierutin saknas något oerhört i deras lag, vi har många rutinerade spelare som gjort många elitseriepremiärer. Många av deras spelare är nog väldigt nervös av publicktryck och media uppmärksamhet. Trycker vi plattan i mattan i inledningen och visar att vi bestämmer på isen kan det nog bli vinst. Spelare för spelare ska det bli vinst mot AIK även utan våra tjecker. Fast LHC är ju knappast kända för att göra sina bästa matcher mot på pappret enkelt motstånd. Läge för Säcken att ändra på det?
Intervju med Jämtin på AIKs hemsida inför matchen.
http://www.aikhockey.se/Nyheter/Arkiv/2010/Andreas-Jamtin/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gillar:
Du och AIK:s Patrik Blomdahl har haft era duster när ni mött varandra. Blomdahl tycker att du har blivit svårare att reta upp de senaste säsongerna, är det så?
- Det vet jag inte. Jag har en annorlunda roll idag än vad jag hade när jag var yngre. För min del är det viktigare att vara på isen än att sitta i utvisningsbåset.
Idag spelar du fysiskt och går rakt på mål. I AIK var du mer en ”lirare”. Håller du med om det?
- Jag tycker att jag är bra på båda. Men jag tycker att mitt rykte har blivit en massmedial grej. Tidningarna vill sälja sitt och det är sånt man får leva med.