Välkommen Säcken!
Jag tror detta blir kanon - förstår inte riktigt skeptikerna... Han har definitivt fått ut mycket ur de trupper han haft och nu får han (förhoppningsvis) jobba med en på pappret ännu bättre trupp med bättre spets, vilket han till och med uttryckt att han saknat...
Jag tror han är kompetent och smart nog att anpassa sitt "spel" efter materialet. Har han förespråkat defensiv tror jag det varit kopplat till den verklighet han haft med sitt material.
Intressant att han jobbat inom organisationer där man historiskt (och fullt naturligt) fostrat egna produkter och fått en positiv utveckling när de fått chansen i a-laget - något jag verkligen saknat under Leners ledning.
Jag tror Säcken också får ihop ett bättre LAG med en bättre stämning än vad som stundtals verkar rådit.
Hade möjligen sett Lill-Kenta som ett hetare namn - annars har jag svårt att se någon bättre kandidat än Säcken. BÅG? Herregud, det hade vart katastrof tror jag. Borta från klubbhockeyn alltför länge och socialt lite inkompetent (om man får tolka hur han för sig i media, vilka uttalanden han ger och hur Wikegård kritiserat honom i media). Omodern i mina ögon...
Blir en spännande säsong - se nu bara till att få klarhet i Stenbeck/Weinis/Mårtensson-karusellen så att organsiationen vet vilka ekonomiska ramar man har att spela med. Känns otroligt tryggt att så mycket av truppen ändå är intakt och det återstår ytterst få pusselbitar!