Robie wroteFörbannat k*k skit!!! :evil:
Inga högre ambitioner man utstrålar från ledningens sida now-a-days, m.a.p. silly.
Om Säcken tar oss till semi ska han fan ha bragdguldet. Det finns inte på kartan. Inte nog med att LHc blir sämre (sämre sämre sämre), andra lag i ES rustar och blir betydligt bättre än förra säsongen. Jag ska väl inte tro att vi hamnar i kvalserien, men jag ser det som otroligt att vi placeras topp 6 i elitserien efter 55 omg.
Samma herre tog SAIK till semifinal två år i rad. Ett SAIK som på pappret har en betydligt sämre trupp en oss. Både om vi tittar föregående säsonger, och även nuvarande. Är det ett bragdguld att ta ett bättre lag till semi då?
Jag brukar hålla med dig, för du är en duktig, kunnig och saklig skribent - men här tycker jag att det är lite väl skitnödigt. Under se senaste säsongerna (DIF och SAIK) hade han knappast guldmaterial att jobba med. Nu kommer han knappast att ha den bästa truppen i elitserien - men han kommer definitivt ha sin bästa trupp på länge (någonsin?). Baserat på den trupp vi verkar få, så tror jag att Säcken är ett bra alternativ för att leda LHC.
Det finns/har funnits flera spelare i vår trupp som har vunnit SM-guld. Det betyder inte att laget har gjort det. Ska det vara ett kriterie för att få jobbet så blir det nog jävligt lurigt att välja mellan ett fåtal, fortfarande aktiva tränare, där majoriteten också har kontrakt med andra lag. Jag tänker i alla fall ge Säcken en chans.