Jag undrar om admin kan fixa till forumet så jag kan läsa allt som skrivs i min iphone istället. Mer info finns under länken.
Skall tydligen vara ganska enkelt att fixa till med hjälp av ett script.

Länk till hemsidan:
http://www.messageforums.net/iphoneforumreader.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Script och installationsbeskrivning:
http://www.messageforums.net/iphoneforumreader.php?get=script" onclick="window.open(this.href);return false;

Återstår att se efter säsongen, tack för tipset.

Detta skulle även jag uppskatta väldigt mycket! Om det inte är allt för svårt att ordna så vore det ju toppen!
// MagnuM

Nu har jag testat appen och det fungerar.
Vissa små detaljer måste justeras av mig själv så att forumet blir hanterbart i telefonen, men det är inget som admin behöver bry sig om.

Tack för snabb respons bobbe!!!

Cio wrote

Nu har jag testat appen och det fungerar.
Vissa små detaljer måste justeras av mig själv så att forumet blir hanterbart i telefonen, men det är inget som admin behöver bry sig om.

Tack för snabb respons bobbe!!!

Jag har tidigare försökt få denna app att fungera tillsammans med bulletinen, dock utan framgång. Vore jätteschysst ifall du kunde förklara steg för steg hur du gjorde för att få det att fungera.
// MagnuM

Säsongen är förvisso inte över än, men det var så busenkelt så det hanns med... 😉

MagnuM >> Jag beställde scriptet via mail och efter egen kontroll av koden (efter suspekta saker) kopierade jag in den i forum-"roten" enligt instruktionerna. Klart!

Bobbe >> Låter kanon!

Dock så lyckas jag fortfarande inte få det att funka i iPhonen. Jag kanske är ovanligt dum men det funkar helt enkelt inte för mig.
Detta är det jag gör, rätta mig om jag gör fel!

1. accounts > add

2. add your own forum.

3. access url : http://forum.whitelions.se/hockeybulletin" onclick="window.open(this.href);return false;

4. username: magnum

5. password : *********

6. save

Efter dessa steg så får jag ett felmeddelande som säger: TouchBB can´t connect to this forum. The forum URL is case sensitive. Is the add-on scrips installed for this forum?

// MagnuM

Precis så gjorde jag - och det fungerade på tredje försöket... så testa igen.

Nu funkar det även för mig! Kanoners att alltid kunna ha koll på bullen i mobilen. Tack!
// MagnuM

Funkar för mig oxå!
Tack för tipset

Posted with TouchBB on my iPhone

Jag vet inte om jag fattar hur programmet funkar...
Finns det något sätt att ställa in så man kommer till olästa inlägg, eller måste man scrolla sig igenom x antal inlägg för att komma till de senaste? Är ju lite jobbigt att behöva scrolla igenom några tusen gamla inlägg i exempelvis silly-tråden för att kunna läsa de nya.

Starre wrote

Finns det något sätt att ställa in så man kommer till olästa inlägg, eller måste man scrolla sig igenom x antal inlägg för att komma till de senaste? Är ju lite jobbigt att behöva scrolla igenom några tusen gamla inlägg i exempelvis silly-tråden för att kunna läsa de nya.

Jag har inte hittat någon lösning på det.
Ett tips, som jag dock inte vet om det var TouchBB relaterat, var att ändra på ordningen i trådarna så att senaste inlägget hamnade först.
Har dock inte fått detta att fungera, men skam den som ger sig.
Fortsätter testa mig fram och skriver ett inlägg om jag hittar en lösning.

Cio wrote
Starre wrote

Jag har inte hittat någon lösning på det.
Ett tips, som jag dock inte vet om det var TouchBB relaterat, var att ändra på ordningen i trådarna så att senaste inlägget hamnade först.
Har dock inte fått detta att fungera, men skam den som ger sig.
Fortsätter testa mig fram och skriver ett inlägg om jag hittar en lösning.

Ok, tack för hjälpen! Jag ska också försöka klura lite och hör av mig om jag hittar en lösning.

4 dagar senare

Ingen som funnit en lösning? Har träningsvärk i tummen.

Ny version 2.4 installerad. Hur det påverkar vet jag inte.

Verkar dock som den inte är ute i apple butiken ännu.
Bara hoppas att den fungerar som jag vill.

Jag vet inte om appen kommer att uppgraderas, utan det är serversidans script som är uppgraderat.

5 dagar senare

Nu finns en uppdatering i App store! Fungerar mycket bättre nu. :-)

Ja! Nu funkar det ju riktigt bra! Använd "ögat" för att snabbt komma rätt i en tråd.

// MagnuM

2 månader senare

Någon som vet om liknande app finns till Android? Och hur den i så fall fungerar + hur man ska gå till väga? Vore härligt.