BGW wroteNeutral syn på matchen. Hej ! Eftersom "mitt lag" är Modo så kan jag se på matcherna med neutrala ögon. Jag tycker att domarna i denna match var oerhört petiga, man fick ju nästan aldrig spela 5-5. Tycker också att LHC drabbades något mer än Djurgården. Men, i mitt tycke, så anser jag att LHC till stor del har sig själv att skylla. Varför backa hem så otroligt för att man leder med 2-0 ? Jag tycker att man bjöd in Djurgården i matchen med det agerandet. Man tappade ju all sin fina skridskoåkning bl a. Pihl verkar ju vara totalt korkad, tycker att han ganska ofta får "hjärnsläpp" vilket drabbar laget. Jag njuter verkligen när jag ser Magnus Johansson spela, vilken skridskoåkning, speluppfattning och teknik ! Lite vek framför eget mål ibland, det enda negativa om honom tycker jag. Mattias Carlsson är en spelare i LHC som jag imponeras av. Jag tror att det blir många tuffa matcher framöver men undrar om inte Djurgården till sist vinner, för att man verkar vara mer vältränade och verkar orka hur mycket som helst ! Men Lycka Till LHC !
Kul att höra hur andra ser på matchen. Jag håller med dig i mycket.
Jag tycker inte att man backar hem så vansinnigt mycket efter 2-0, jag tycker att man flera gånger om har bud på 3-0. Men, i tredje period kommer DIF ut och vrålkör för att åstadkomma reducering, vilket man får efter bara 18 sek. Stockholmarna får upp vittringen och trycker på bra, vilket gör att vi inte kommer upp. Jag tror inte att det var en uttalad taktik.
Pihls utbrott är givetvis underkänt. Dock så är utvisningen tveksam, men det gör det inte okej att agera som han gjorde.
Kul att du hyser såna varma tankar om Mange, och jag kan bara hålla med. Han är lagets hjärta och själ. Han kan glida så majestätiskt, trots att han bara är dryga 1,70. Men visst väger han lite emellanåt. Men ofta har han redan avväpnat sin forward innan denne kommer in framför mål!
Jag tror att vi vänder på¨steken! Vi vinner med 4-2 i matcher (du ser rätt, DIF har vunnit sin sista match)!