Man har oneklingen en stark stolthets- och glädjeskänsla i kroppen (kombinerat med värkande hals, huvud, knän, rygg och så vidare).. Den var stark igår, och idag är den total.
Jag är glad och stolt över spelarna, som så länge har fått leva med devisen "sämst när det gäller". Två finalförluster, ett katastrofalt respass ut förra årets kvartsfinaler i ryggen, och så ställs man i ett 1-3 underläge mot ett lag som både har medgång och flyten (och domarna, host..) på sin sida. Handen på hjärtat, hur många trodde på att vi skulle vända det här dagen efter förlusten på hemmaplan?
Men så hände något. Spelarna tog i. Kämpade för varandra. Började åka skridskor. Smällde på. Visade att de ville vinna och inte var nöjda med att åka ut i kvartsfinalen. Så kom dagen D igår, och det kändes aldrig osäkert. Det var som att Frölunda visste att det var kört redan innan matchstart, och att LHC visste att det här var klart. Jag har aldrig sett Cluben spela såhär under Lener, och vid djävulen, vad skönt det var att se.
Jag är glad och stolt över publiken, som så länge har fått (välförtjänt) skit. Igår visade vi vad vi kan. En söndertaggad ståplats som aldrig slutade sjunga, en sittplats som hakade på, klappade händer och faktiskt sjöng med. Igår ekade det i CC, och det ordentligt. Bättre än finalserierna, påstår vissa. Jag skulle nog inte sträcka mig så långt, men en sak är säkert - det var minst lika bra. Domarkåren gjorde sitt bästa för att ta konstiga utvisningar - men det spelade ingen roll. Det var Cluben som hade en extraspelare under hela matchen, även när det var spel i boxplay. Ta åt er, samtliga! Ingen nämnd, ingen glömd. Och framför allt: släpp inte på gasen, vi behövs fortfarande! Än viktigare: vi kan bättre!
Igår spelades en fantastisk match, och på något sätt har det aldrig kännts så rättvist. Vi är det bättre laget, och vi var det bättre laget. Fiaskostämpeln är borta. Det här är en stark och strong bedrigt, men spelarna och fansen får inte nöja sig, inte släppa på gasen. Vi ska gå hela jävla vägen. Det här är fanimej vårt år!