Pryd wroteDen här klubben kommer då aldrig vinna något, någonsin.
Intressant att en säsong kan påverka samtliga kommande säsonger, någonsin. Jag tror inte heller på guld i år, och tro mig, det är jag minst lika bitter för som du. Men någon måtta på pessimismen får det väl ändå vara?
Och ja, du får såklart tycka hur du vill. Men jag tycker att det där bara var larvigt.
Vinst mot HV på lördag krävs, inget snack om saken. Personligen skiter jag i förstaplatsen, för det är egentligen i slutspelet man ska sluta etta, men går vi in med tre raka förluster och en, utöver det, kass trend, då bådar det inte gott för fem öre. Därför måste spelet bli bättre, vi måste ta i mer - och vi får fanimej inte släppa platser ner i tabellen.
Jag får dock dåliga vibbar. Extremt dåliga vibbar. Jag är riktigt orolig inför fortsättningen, det ska jag inte sticka under stol med. Våra tongivande spelare måste vara just tongivande - och hålla sig hela/fräscha. Det är smärtsamt tydligt att vi inte presterar om inte våra toppspelare gör det. Hela laget måste kämpa, men det finns spelare som måste leda vägen. Dessa spelare måste inse det - annars kan det bli en smärtsam favorit i repris.
EDIT: Och nej, jag skiter egentligen inte i förstaplatsen. Men jag ser hellre ett bra slutspel med guld än en förstaplats, om jag måste välja. Både och känns inte så trovärdigt längre.. Inte någon av dom gör det, egentligen.