Vad har hänt med Hockeybulletin egentligen? För några månader sedan hade jag rankat forumet som Sveriges i särklass bästa inom sin genre, nu är frågan om det inte är ett av de sämsta. Stundtals så håller HB samma nivå som ett community eller en chatt. Jag är extremt trött på att behöva bläddra igenom trådar som fyllts med "Haha", "Word" och andra totalt onödiga inlägg. Hur löses detta problem?
Kvalitén!?
Säger att inlägg som inte leder någonstans eller inneåller ett vissta antal ord bör tas över PM?
100%
Word! :wink:
Okej att någon skriver "Haha, det var det bästa jag sett" - men när 8-10 stycken ska göra det så blir det ganska tjatigt... Det är samma typ av chattande som är förbjudet i matchtrådar.
Instämmer, jag hade precis tänkt skriva ett inlägg om detta själv... Grundregeln borde ju vara att alla inlägg ska bidra med något till diskussionen.
Någon moderator kanske kan klargöra tydligare i forumet vad som gäller, samt moderera lite hårdare (ta bort onödiga inlägg etc.) under några veckor för att se om det hjälper. Eventuellt kan man ju också ta kontakt med de värsta syndarna (för det är framförallt ett fåtal personer det handlar om) via PM.
[raderad]
Haha, Word!
En chatt kanske skulle vara bra att öppna då?
M1lksh4ke wroteHaha, Word!
men gör en egen då, inte så förbannat svårt, finns inbyggt på många gratis webbhotel med sitebuilder :x
M1lksh4ke wroteHaha, Word!
När det är match så finns ju match chatten, men du kanske vill ha en utan den?
Jag känner iaf inte att jag är i behov av en.
[raderad]
Jag har ingen erfarenhet av att göra chatter, jag är inte heller hemsideansvarig eller ansvarig inom någonting annat i WL, så det låter jag andra göra om det är fler som vill ha chatter.
Om man nu gör en till chat kan man ju använda samma chat som både match chat och alltiallo chat.
Och varför går ni på mig såhär? Var för fan bara ett simpelt jävla förslag!
Jag gick inte på dig, jag försökte savra på ditt förslag, sen undrare jag om du menade en annan chatt (en allmänn) som man kan använda istället för hb.
Hockeybulletin har vart hockeybulletin och ska för alltid vara det. Jag förstår inte att relativt nya personer som prövar på forumet ska anse att det är vi (som alltid använt forumet så som det ska göras) att ändra oss efter dem. Det borde väl vara tvärtom?
För alla er som vill göra om denna sida till något jävla chat-community: ni har ju alltid lunar.
Rent formmässigt står HB i en klass för sig. Problemet är bara att mer och mer newcomers kommer in, utan att läsa regler och allmänt, och kör sitt eget race. Med det kommer fler och fler och fler.
Men det jag stör mig mest på är det här: När man säger till någon att det här inte är en chat eller dylikt, att man tycker det är irriterande att inlägget består av femhundra smileys och ett ord, då får man mothugg som att dom ägde hela stället och skiter i vad folk som använt forumet längre än vad dom har och därmed (alltsom oftast) vet bättre hur man använder ett forum.
Inlägg som bara består av "word!" eller smileys eller dylikt kan knappast räknas som disskusion? Att inte folk förstår det är obegripligt.
Jag håller med Knasboll, sätt hårdare regler på sånt.
Hehe, när chat snacket kommer upp tänker jag tillbaka på den gamla fina traditionella chatten som fanns innan HB. Den var faktiskt riktigt härlig att sitta på. Där kommer jag ihåg namn som "limespider" m.fl.
Angående korta onödiga svar kan jag hålla med om att det är ju onödiga, även om jag själv får se mig själv som ansvarig i vissa tillfällen. En ny chat kanske inte hade varit så jäkla fel ändå, fast dock lite folk och mycket skitsnack. I dont know.
[raderad]
Robin013: Påstod inte att man skulle byta ut bullen mot en chat.
1986: "Jag förstår inte att relativt nya personer som prövar på forumet ska anse att det är vi (som alltid använt forumet så som det ska göras) att ändra oss efter dem. Det borde väl vara tvärtom? "
Jag antar att du menar mitt förslag/u på en chat, som skulle kunna vara en eventuell lösning på ett problem! Jag (om det nu var mig du syfta på...) har inte sagt åt någon vad han/hon ska skriva/göra/ändra sig efter.
Mjölkskak >>
Det är faktiskt inte bara just ditt förslag, då det har kommit upp på detta och även det förra forumet tidigare. Hade jag riktat mig just mot dig så hade jag skrivit det.
Däremot verkar du ju vara positiv till att öppna en chat på forumet. Jag är det inte.
[raderad]
1986 wroteMjölkskak >>
Det är faktiskt inte bara just ditt förslag, då det har kommit upp på detta och även det förra forumet tidigare. Hade jag riktat mig just mot dig så hade jag skrivit det.
Däremot verkar du ju vara positiv till att öppna en chat på forumet. Jag är det inte.
Ok...
Ja, om man nu tycker att det skrivs för mycket onödiga inlägg, så kan en chat vara en lösning på problemet. En negativ effekt kan dock bli att bullen används mindre för mera "vettiga" inlägg. Vad vet jag? Kanske man måste testa för att se hur det funkar?
Tycker ni att jag är en del av postandet av värdelösa inlägg så säg det till mig, för jag vill inte förstöra stämningen mer än vad jag redan gör.
Jag tycker inte det är den bästa lösningen.
Det enda som sker om man öppnar en chat är att fler och fler som inte förstår vad ett forum är kommer in och chatar. Och sen även börjar skriva här.
Istället för att förklara hur man beter sig på ett forum (vilket man ju enkelt kan göra om man läser reglerna som finns) så öppnar man med en chat istället en lucka för folk att skriva inlägg som är ännu mindre vettiga.
För er som vill ha en chat: Fixa gärna en för min del. Men inte här.
1986 wroteFör er som vill ha en chat: Fixa gärna en för min del. Men inte här.
Håller med....
[raderad]
1986 wroteJag tycker inte det är den bästa lösningen.
Det enda som sker om man öppnar en chat är att fler och fler som inte förstår vad ett forum är kommer in och chatar. Och sen även börjar skriva här.
Istället för att förklara hur man beter sig på ett forum (vilket man ju enkelt kan göra om man läser reglerna som finns) så öppnar man med en chat istället en lucka för folk att skriva inlägg som är ännu mindre vettiga.För er som vill ha en chat: Fixa gärna en för min del. Men inte här.
Då kanske en annan lösningen för att bli av med onödiga inlägg kan vara att starta en shoutbox, med minimumtecken-funktion, och samtidigt vara hårdare på forumet mot onödiga inlägg? Vad vet jag? Aldrig testat.
Det här var då inget jag säger att att någon ska göra! Bara ett litet tänk utan betydelse... (? :?) Aja, vi fattar vad jag menar, det är ju huvudsaken, ellerhur?
1986
Håller med dig. Som admin för forumet så kommer jag att skärpa utrensningen av inlägg som inte följer reglerna.
De som vill ha en chat vänder sig rimligen till ansvarig för whitelions.se (Rosin?) eller någon i WL's styrelse och föreslår detta. Här ska det hur som helst inte chattas.
Vad är det för fel på den existerande webchaten, förresten?