köttet wroteJag kan inte med säkerhet peka ut fyra lag som, med nuvarande formkurvor, är bakom oss i mars 2011.
Men det kan jag (optimist som jag är):
Södertälje - inte en chans i helvete att de går till slutspel. De har en otillräcklig trupp och dansar fan på tragedins stupkant år efter år. Inget snack - de kvalar.
Modo - Har några överbetalda som inte presterar, och deras medelmåttor är egentligen sämre än medel. Och de kommer aldrig någonsin att fixa en bra målvakt. De kvalar eller har spelat färdigt efter grundomgången.
AIK - Gör det jävligt bra utifrån förutsättningarna. Men jag tror knappast att de kommer att orka hålla i det här. De har helt enkelt en för dålig trupp. Kvalar eller har spelat färdigt efter grundomgången.
Frölunda eller Brynäs tror jag hamnar i ingenmansland.
Se där ja, nu blev jag på lite bättre humör, hoppas att även ni blev det. Givetvis så måste/bör vi förstärka, men jag är helt övertygad om att vi har en trupp som tar oss till slutspel. Däremot så tvivlar jag starkt på att vi går långt i det (oavsett om vi värvar eller inte). Men jag köper, som vanligt, inte kvalseriesnacket. Ungefär halva serien är spelad, det är långt dit. Vi underpresterar som fan nu, det betydert inte att vi kommer göra det resten av säsongen.
Det är en sak att vara orolig (och jag delar flertalet åsikter som skapar den här oron), och en skillnad att vara domedagsprofet och gråta ut i panik redan nu. Andas, för fasen. Jag tror på laget, även fast vi behöver lite förstärkning.