Bagarn känns faktiskt som en kanske inte helt klockren, men jävligt rolig värvning. Så länge man inte behöver betala några stora summor till FBK för att bryta deras kontrakt med honom. Värvningen hade varit klockren om ej MH värvats.
Som lag får jag nu känslan av lite av ett Skellefteå-bygge. Relativt jämngrått med ett par spetsar. Speleare som Petterström, E. Andersson och även juniorer får chansen att blomma ut och visa offensiva kvaliteer. Defensivt starka centrar och god laganda pekar mot jämna matcher med spänning mot slutet. Inget fel i det. Visst älskar jag att se Tony, Hlinka Weinis etc. lira byxorna av sina motståndare, men den där riktiga nerven infinner sig inte. Ofta så förloras matcherna av spelarna verkar får för sig att de ska vara divor eller primadonnor. Då ser jag hellre ett kämpande blåställ-lag med några lysande undantag. Hlavac, Mange , Anderrson, Zacke och de ovärvade centern som vi väntar på måste visa att vi kan få till ett giftigt PP. Blåställ + bra PP skulle göra mig överlycklig till nästa säsong.
Så för att summera.
1 Center av klass
1 Forward med målsinne + fart
eventuellt 1 defensiv backklippa om inte Pihl kan lira nästa säsong.
då skulle jag vara riktigt nöjd med LHC som lag.