Asplund # 77 wroteTruppen just nu
en massa spelare...
På målvaktssidan ser det bra ut. Ett av seriens vassaste par just nu, om inte det vassaste.
På backsidan har vi ju två riktigt högklassiga backar i Hävelid och Mange. Övriga är hyfsade elitseriebackar men inte mer. Erik Andersson blev inte den offensiva kraft som jag väntat mig. Kanske ändras det under "Säcken"? Ser inte ut som någon gulduppställning försvarsmässigt.
Framåt då? Tjaa... Att det saknades bredd förra året syntes väl tydligast i och med att skador på Zacke och Petterström slog väldigt hårt på det offensiva spelet. Den viktiga centerpositionen ser faktiskt helt katastrofal ut med mina ögon. Mårtensson, seriens bästa offensiva center och en av seriens öht bästa spelare, är borta. Hlinka blir troligen inte kvar. Jag ser inte hur någon center i truppen, Bagarn inkluderad, ska kunna ersätta någon av dessa båda offensiva krafter. Bagarn är möjligen en bra ersättare för Jocke. Han tekar inte lika bra, men är bra i defensiven och en slitvarg. En spelare som det ska bli jävligt kul att se i LHC igen. Men sen då? Vilka ska leda förstakedjorna? Molinder och Holmqvist? :?:
För att sammanfatta så känns det som att det rent värvningsmässigt hittills bara har hämtats hit bredd. Om spetsvärvningarna uteblir så kan vi nog se fram emot en väldigt jobbig säsong. Det var kanske trots allt rätt bra att man sparade 200 kakor/månad på att inte få hit Junland. De pengarna lär gå åt till någon annan värvning, för med det här laget ser jag ingen topp 4-position säsongen 10/11.