Faktum kvarstår. LHC måste tjäna pengar, det funkar inte att gå med förlust eller att det går +/- noll när säsongen är slut. Hur dom ska göra det vet jag inte. Men jag vill se Mårtensson, Weinhandl, Pajen och gärna Hlavac här 2012.
Man kan inte ha en spelartrupp där man hyr ut sina bästa spelare säsong efter säsong, även om det bringar in pengar. Isåfall ska man köpa in en spelare vars ända syfte är att hyras ut och det ska framgå klart och tydligt från början.
Något måste Linköping göra. En mellansäsong där man ska spara pengar kommer förmodligen resultera i en större förlust är jag rädd. Stora sponsorer vill inte betala stora pengar för att laget ska hålla sig kvar i ES. Många i publiken kommer svika ordentligt. Kommer dom ha råd att chansa och eventuellt hamna i kvalserien. Det funkar inte att ha ett mediokert lag och tro att det ska funka i ES.
Ska man satsa och ta in våra bästa spelare och skapa den bästa truppen vi någonsin haft och på så sätt få en större och bredare publik, större sponsorpengar och förhoppningsvis spela om ett guld.
LHC har ingen buffert att spela säkert med, vi är för fattiga och för nya för det. Mitt recept är satsa stort och ha slutsålt och slåss om guldet. Man tar sig inte igenom ES på halvfart och med ett fattigt lag. Storsatsa på 1: och 2:a femman, ta in folk ni vill bygga laget runt i många år framöver i en 3:e lina och satsa på lite juniorer och unga spelare med stor potential. Dom kostar inte mycket och med rätt coaching kan dom komma riktigt långt och dom kämpar till 100% i varje byte.
En annan sak som kostar mycket för stunden men är en riktigt inkomstbringare inom ett par år är att köpa hallen och äga allt själva. Vill kommunen endast tvåla ur pengar i sin största representant för kommunen är det bara köpa och dom blir utan dom pengarna i framtiden. Jag vet inte när det kontraktet löper ut, någon annan kanske vet ?