fever wroteJag avskyr verkligen Pesten och har alltid gjort det. Att få se LHC tokspöa dem i en träningsmatch i peking en fredagkväll räcker gott för mig och för att jag ska må bra ända till mellandagarna och Rögle matchen. Den som tycker att det är ett irrelevant jippo struntar helt enkelt i att åka dit och låter oss som tycker det känns som en rolig grej göra det...
Tro mig, jag delar ditt förakt för Phästen och staden Norrköping. Men för egen del så är det inte själva matchen som är problemet. Det jag stör mig något enormt på är att det är ett led i ett "samarbete", för det ser jag inte vad Cluben har att vinna på. De stora vinnarna där är snarare Phästen, och varför ska vi hjälpa dom? Det kommer knappast komma mer folk från NKPG för att kolla på Clubens matcher bara för att vi har ett samarbete med Phästen. Jag tror inte att folk här stör sig så mycket på matchen (jippot, som du kallar det), utan snarare på det runt omkring.
fever wroteKänslan när man läser på forumet nu för tiden är att vi tagit över rollen från Modos fans som Sveriges gnälligaste. Alla initiativ är direkt felaktiga. Inte en spelare är bra och allt och alla inom ledningen för Cluben är idioter med en baktanke. Hur fan kunde det bli såhär? Visst har fel gjorts och visst kunde man önska att vissa saker gjorts annorlunda men det börjar bli till gränsen på parodi nu. Det räcker inte längre med att åka till karlstad och vinna utan blir det inte tvåsiffrigt så är man ett lag helt utan hjärta med massa divor och en urusel tränare.
Vi är inte nära att vara så gnälliga som Modoiter (däremot anar jag ibland en viss Wolfpack-mentalitet hos vissa, vilket är äckligt nog). Men här tror jag att det är viktigt att hålla isär gnällande på spelet/spelarna/tränaren med gnället på föreningen.
Just därför håller jag bara delvis med dig:
Spelmässigt så är det ibland extremt överdrivet gnäll åt det negativa hållet (när det inte är befogat, vill säga), och en spelare som sög (för att uttrycka det milt) kan bara två dagar senare vara en gud. Det är dock inget som direkt utmärker just oss Cluben-fans, det finns även på andra håll. På denna punkt kan jag hålla med dig.
Föreningsmässigt däremot, det är en helt annan femma. I takt med avstängningar av trogna supportrar (och jag tänker inte analysera varenda avstängning, men klart är att det finns flertalet som är väldigt suspekta och orimliga avstängningar, to say the least) och Clubens etablering som ett topplag i Elitserien så har hjärta och själ helt plötsligt blivit en lägre prioritet. Jag är fullt medveten om att det behövs pengar för att vara ett topplag, och att man inte alltid kan ta beslut som gör fansen nöjda - och det köper jag också. Men antalet beslut de senaste åren som påverkat fansen (läs: de trogna supportrarna) på ett positivt sätt... Dessa är jävligt lätträknade.
Nu är jag på väg att hamna extremt off topic, så jag slutar här. Men bunta inte ihop spel med föreningsbeslut, för det är två åtskilda saker, med två helt olika anledningar.
En sak är i alla fall säker - när jag har fixat ledigt från jobbet den dagen så bär det av till Lillebror i norr.