Gillar inte detta alls.
Klart som fan att man inte drar ihop en match för fansens skull som en liten nostalgitripp. Detta handlar ju om pengar,pengar och pengar. Att LHC vill marknadsföra sig i Norrköping för att tjäna mer pengar. Att Hästen vill få in pengar så de kan börja bygga stadigare grund att stå på. Att ett samarbete kommer smygas fram är ju ingen direkt högoddsare.
Vad har LHC att vinna på just denna match? Att ställa upp med ett ordinarie lag är helt jävla tokigt. Riskera skador för att slicka arsle på Pekingbor, kan vara bland det mer korkade jag hört. I en träningsmatch dessutom?
Och matchen i sig då? Alla vet att Cluben kommer krossa, frågan är bara hur mycket tvåsiffrigt det blir. Vi vet at vi är det bättre laget, de bättre supportrarna och den bättre staden. Vad finns det kvar att spela om?
Normalt sett gillar jag all slags förnedring av lillebror men i detta fall finns det inte mycket att jubla åt i mina ögon.
Fokus på SM-guld och spelet på isen under en hel säsong tack, inte en massa cirkus! Men det verkar vara för mycket begärt..