• [raderad]

crikon wrote
Hellraiser wrote

Mäktigt. Mycket mäktigt.
Beträffande nya ramsor så har det funderats en del tillsammans med vissa här på forumet. Vissa är klara. 🙂

Ut me dom här då så fort som möjligt för fan!
Så att folk lär sig..

Jupp! Jag själv har ju inte sådär jättestor nytta av dom här i Götet, men kul att höra, så åker jag ju till CC och ser matcher nu nästa säsong.

9 dagar senare
  • [raderad]

en liten fråga bara,
vilken melodi är de på: När cluben lirar slutspel så fäller ni en tår för tälje slutar nia varenda jävla år..
kommer inte på de. haha

"Moster Ingeborg" (Jag har en gammal moster...) 😃

Den här skulle kunna funka..

"Healey! Healey! Paaaaul Healey!
When he hit´s the puck he scores a goal!
Paaaaul Healey!"

(mel: Stetfan Jacobsson)

Crikon:

Skulle nog funka okey, men jag vet inte om jag vill använda en ramsa som är så helig som ramsan om Jacobsson.

1986 wrote

Crikon:

Skulle nog funka okey, men jag vet inte om jag vill använda en ramsa som är så helig som ramsan om Jacobsson.

Nej jag tänker lite så också, men jag fick för mig att den har används mot någon annan spelare efeter Jacobsson, den engelska versionen alltså...Annars tror jag nog ramsan skulle sätta sig rätt fint..

Användes inte en variant till Convery?

bobbe wrote

Användes inte en variant till Convery?

Kan vara så, kommer som sagt inte ihåg, vilken användes till Morrison?

"Oh Morrison, oh Brendan Brendan Morrison..."

Melodi vette tusan var den kommer ifrån... 8)

Näe, det har jag inget minne av. Var väl inget som fastnade och användes speciellt många matcher i sånna fall.

Nej, låt Jacobssonramsan och melodin vara. Måste finnas andra ramsor.

Jag och några har filat ihop ett par ramsor. Dessa kommer nog förhopp. upp snart.

• [raderad]

bobbe wrote

"Oh Morrison, oh Brendan Brendan Morrison..."

Melodi vette tusan var den kommer ifrån... 8)

Introt till låten "Speedy Gonzales" Orginalartisten vete fan. Kan vara Paul Anka eller Cliff Richard eller något annat 50-tals-lik som raggare lyssnar på. 8)

Jakobsson ramsan är ju ingen egen komponerad.. så om jag tycker den är så helig vet i fan.. Dif körde ju exakt samma om Håkan södergren för en herrans massa år sen.. Tycker det varit dåligt med nya ramsor sen det blev generationsskifte i WL.. Så nu får alla ta tag i detta och sätta sig o tänka, o sjunga😉

ska nog komma på nån klurig själv med, har ju några egengjorda som använts flitigt.. det som är synd är att alla mina ramsor varit nervärderande mot tälje..bla.
När Cluben lirar slutspel - så fäller ni en tår - för tälje slutar nia varenda jävla år!
När Tälje raggar brudar så går det inget bra - men spelare från cluben - vill alla tjejer ha!! efter husse,talle affären...

så klura nu gott folk! Hat är bra och roligt och förhoppningsvis inte heller förbjudet om det är med glimten i ögat.. (alla luktar fisk i gbg exempelvis..)

10 dagar senare

Vinna Matchen, Vinna Matchen LHC..... (vinna guldet , vinna guldet)

• [raderad]

Robin013 wrote

Vinna Matchen, Vinna Matchen LHC..... (vinna guldet , vinna guldet)

Det är en variant 🙂 En mycket bra sådan 8)

13 dagar senare

Var det någon som såg senaste 100 höjdare? Stolle nummer två (han som var glasblåsare) spelade en trudelutt på sin trumpet. Någon som vet vilken sång det var? Den skulle sitta riktigt härligt på ståplats om man la till en skön text!

Robie wrote

Var det någon som såg senaste 100 höjdare? Stolle nummer två (han som var glasblåsare) spelade en trudelutt på sin trumpet. Någon som vet vilken sång det var? Den skulle sitta riktigt härligt på ståplats om man la till en skön text!

Tror det var "Flickan från Havana"

Jag vill höra Östgötasången på ståplats, strax efter nationalsången innan pucken släpps!

"Så grant står Östergyllen i sommarfager prakt
och skördarna, de gyllene, de bölja.
Väl hundra vita kyrktorn på slätten hålla vakt,
längs insjöstrand som glittervågor skölja.
Ej finns en nejd så härlig, så solig som vår bygd,
där gamla minnen sova i gröna björkars skygd,
vårt barndomshem, vårt fagra Östergyllen!
"

Kan nog bli riktigt mäktigt om alla klämmer i från tårna. Jag tror heller inte att det är omöjligt att folk på sittplats sjunger med.

Starre wrote
Robie wrote

Tror det var "Flickan från Havana"

Med Evert Taube? Nej, tror inte att det var den...

100% wrote

Jag vill höra Östgötasången på ståplats, strax efter nationalsången innan pucken släpps!

"Så grant står Östergyllen i sommarfager prakt
och skördarna, de gyllene, de bölja.
Väl hundra vita kyrktorn på slätten hålla vakt,
längs insjöstrand som glittervågor skölja.
Ej finns en nejd så härlig, så solig som vår bygd,
där gamla minnen sova i gröna björkars skygd,
vårt barndomshem, vårt fagra Östergyllen!
"

Kan nog bli riktigt mäktigt om alla klämmer i från tårna. Jag tror heller inte att det är omöjligt att folk på sittplats sjunger med.

En ide då vore ju att trycka upp på flyers eller liknande och "Kasta" ut och även dela ut på sittplats.

riktigt bra ide där tycker jag..

tänkte bara höra om det finns nån anldedniong till att vi inte sjungit stroa stolta linköping linköping linköpiiing i åt än...