Rubriken säger sitt. Nya ramsor och sånger behövs. För ett par år sedan vet jag att några hängivna kom på nya. Hur ligger det till i år? Något nytt?

Rosin håller på att bygga upp en sida för ramsor på hemsidan, han har mig till hjälp med att lägga upp ramsorna när sidan dyker upp.
Där kommer vi ha med dom klassiska ramsorna men även ha en avdelning för nya ramsor, så att folk enklare kan hitta även dom. Förhoppningen är ju att många redan kan dom gamla.

När det gäller skapande av ramsor så har jag några idéer och vet att några hängivna jag känner har det. Men det återkommer jag/vi med.

Ett par nya till matchen mot SSK den 14/9 skulle inte vara helt fel, ska klura lite på´t..

crikon wrote
1986 wrote
crikon wrote

NÃ¥gon annan form av polisrassia!?
http://www.youtube.com/watch?v=S9ouJPnyqVY&NR

Mäktigt, mäktigt..

Att få hela CC med i den där skulle vara riktigt mäktigt, cluben är slagordet...

Det skulle blir ruggigt mäktigt. Cluben klapp 10 sek Cluben klapp 5 sek
Cluben klapp.

Varför cluben? Jag tycker det är bättre som det är på videon. Dessutom skulle man få köra en annan takt om man skulle byta ord.

1986 wrote

Varför cluben? Jag tycker det är bättre som det är på videon. Dessutom skulle man få köra en annan takt om man skulle byta ord.

Vad skriker dom då?

Varför inte köra... L klapp H klapp C klapp om och om igen?

1986 wrote

Sant, i och med att det är två stavelser i Cluben skulle man i så fall få köra med två klapp, men det hade nog funkat det med.

Clu - ben !!!
klapp - klapp Men samtidigt då. Ja, ni fattar :wink:

Earplug wrote

Varför inte köra... L klapp H klapp C klapp om och om igen?

det tänkte jag me på det skulle vara grymt om man fick me alla på dej !!

Crikon >> Det är ju mest ett ljud. Låter ju som "Hey!" eller liknande. Låter i alla fall bra.

Earplug >> Skulle förvisso funka. Det är ju bara en bokstav per omgång, och det låter ju mer okej än att dela upp ett större ord som "Cluben".

Ahhja det skulle nog gå att få ihop någon häftig kombination..Den är riktigt grym, oh tystnaden efteråt..ojoj man får ståpäls..

1986 wrote

Crikon >> Det är ju mest ett ljud. Låter ju som "Hey!" eller liknande. Låter i alla fall bra.

Earplug >> Skulle förvisso funka. Det är ju bara en bokstav per omgång, och det låter ju mer okej än att dela upp ett större ord som "Cluben".

Meningen är väl att man ska "skjuta" iväg en ljudvåg över hela arenan. Tror bara att det skulle vara rörigt om man tog med massa ord, speciellt med flera stavelser...

crikon wrote
1986 wrote
crikon wrote

NÃ¥gon annan form av polisrassia!?
http://www.youtube.com/watch?v=S9ouJPnyqVY&NR

Mäktigt, mäktigt..

Att få hela CC med i den där skulle vara riktigt mäktigt, cluben är slagordet...

tror du att nissar i slips skulle kunna hålla takten 😉?

Mäktigt. Mycket mäktigt.
Beträffande nya ramsor så har det funderats en del tillsammans med vissa här på forumet. Vissa är klara. 🙂

Hellraiser wrote

Mäktigt. Mycket mäktigt.
Beträffande nya ramsor så har det funderats en del tillsammans med vissa här på forumet. Vissa är klara. 🙂

Ut me dom här då så fort som möjligt för fan!
Så att folk lär sig..