Mathias wrote
Jag fattar fan inte den skiten alltså. :shock:[/quote]
Ursäkta att jag blir väldigt off topic.
Mor Tuta gjorde misstaget att kombinera min dyslexi, med att anmärka på ord, och utifrån det försöka påvisa att jag på något sätt skulle vara mindre intellektuellt bemedlad. (Lindströms bok är till stora delar ett inlägg i debatten om hur man brukar ord i vardagligt tal, och det olämpliga i att anmärka allt för mycket på hur en person använder olika ord).
Vägt IQ innebär att man "väger" delresultaten ifrån ett IQ test, till ett sammanfattande värde, som i grova drag beskriver en individs inlärningsförmåga. De delar man testar i ett IQ-test är Verbal förståelse (ordförståelse), Spatial förmåga (förenklat rumsuppfattning, att kunna läsa ritningar o.dyl), samt förmågan till logiskt tänkande.
Ett IQ i den 91:a percentilen innebär att individen ifråga har ett IQ som är högre än 90% än totalbefolkningen.
Jaja, har svårt att se att jag kommer att kunna finna den här debatten särskilt givande i fortsättningen.
Får väl tacka för mig och önska alla trevliga och seriösa LHC-supportrar lycka till (känner ett par stycken själv, trot eller ej). Dom andra kommer jag i fortsättningen mest av allt ignorera.