ForzaHV wroteYtterst sett beror detta på att Hockeyligan inför den här säsongen skärpt reglerna gällande vad som är tillåtet i tryck på kläder tifon m.m.
Med andra ord så behandlar HV sina egna och andras supportrar likadant i den här frågan.
Andra stycket i det jag klippt ur ditt inlägg är ju anledning till det som står i det första stycket. HV har inte gjort sig kända för att behandla hemma- och bortasupportrar lika, vilket bl a jag själv upplevde för några år sedan. Att man nu gör det beror helt enkelt på att Hockeyligan nu kräver det, och inget annat. Alltså måste även HV foga sig.
Jag har besökt alla arenor i Elitserien utom Coop (samt en jävla massa obskyra arenor i lägre divisioner) och faktum är att det är alltid sämst bemötande i Jönköping. Så är det, och det får du helt enkelt svälja. Observera dock att jag inte kommenterat hur bortafans behandlas i Linköping, vilket jag av naturliga orsaker inte upplevt live...
HV har dessutom i ett antal lägen betett sig mycket oproffsigt vid klagomål (som framförts via mail och telefon i saklig ton) från gästande supportrar.
Tough shit, men så är det.