exile82 [raderad] Men fan, sluta. Nu har jag, den ständige realisten, lyckats invagga mig i falsk trygghet.
[raderad] exile82 äh jag är med dig , Brynäs eller Oskarshamn kommer ställa till det. Tar vi 3 poäng till så mår jag prima 😎 Sedan kan vi lugnt vänta in sommaren och njuta utav desperat ishockey med Hv71 inblandat.
Slottsvakten Om Malmö lyckas att ta 3 poäng mot Oskarshamn, behöver vi endast ta 3 poäng på de sista 3 för att säkra kontraktet. Där är mitt fokus nu. Jag räknar med att IKO stökar av två omotiverade och reservlagsbetonade HV och Brynäs. Framåt Malmö.
Rob [raderad] Beror väl lite på hur man ser det, det är ändå ett Oskarshamn som spelat mycket senaste tiden och som ska ta sig an ett Malmö som senast tangera klubbens rekord på 8 raka segrar. Så ett gäng som kan sätta nytt klubbrekord och dessutom som på allvar kan ge sig in i kampen om hemmafördelen i ett play-in då Färjestad är inom räckhåll vid en seger, man ska dessutom möta varandra i slutet på serien. Lär ju knappast bara ställa ut skridskorna.
[raderad] toedrag Rätt så säkra som jag skrev är dom väl ändå? fyra poäng ner till sträcket och fyra matcher mindre spelade.
toedrag [raderad] Fair enough, men Malmö känns inte som ett lag som drar ner på jobbinsatsen. Eventuella sviter av covid är en annan femma.
alfie Malmö har en del att spela för, HV vill om inte annat komma i form och sätta sig i respekt inför kvalet om det nu blir Oskarshamn de ska möta ((som de garanterat vill). Det som oroar är om Brynäs skulle ha säkrat kontraktet inför sista omgången och inte har nåt att spela för. Då kommer de lägga sig som en överviktig herre under ett parasoll på Mallis. Det är ändå Brynäs vi pratar om..
JakeC Tråkigt att de går så dåligt för HV. Nä verkligen inte, går man ut med en bild inför säsongen där det står ”hur många sm-guld har Linköping?" Får man skylla sig själva! karma era jävlar
Niklas_H Om publik får släppas in nästa säsong borde vi nästan dra ihop en invasion Norrköping. Alla till Himmelstalund så kan vi håna både hästen och HIV hela matchen 😁
Hurble pHiLLL Kan någon förklara hur IKO kan ha en 0,03% chans att nå top 10 och BIF 0%? BIF har ju ändå 2 mer poäng samt så har de lika många matcher kvar att spela. Är det för att IKO har en match mot Malmö och att de då kan vinna och göra deras sannolikhet i procent mindre? Men då borde det ju också gå upp för BIF?
Ndur Hurble Det råkade väl bara hända tre gånger i simuleringen att IKO tog sig till play in medan det hände noll gånger för Brynäs.
exile82 Mer eller mindre 50/50 mellan OIK och BIF att nån av de spelar negativt kval. Nästan 4 gånger av 100 så blir det vi som spelar negativt kval. Mmm, jag ska bara få min oro att ta in detta, för så känns det fortfarande inte! 😂
Tistismet Undrar om HV’s ledning fortfarande sitter och putsar guldhjälmarna som de köpte inför säsongen?
jonas67 Det vore för jävla gott om Vi vann mot DIF och de även förlorar mot FBK samtidigt som vi tar minst fyra poäng i de två sista matcherna… Drömma får man ju, slutspel denna säsong vore över alla förväntningar den sista tiden 😉
exile82 Det enskilt största orosmomentet för min del är statusen på laget när vi börjar spela igen. Vilka är inte med i uppstarten, och de som är med i uppstarten som haft Covid nu, vilken status har de. Och generellt, hur statusen på övriga laget efter att ha “vilat” i 2 veckor.
BennyFrisk exile82 Helt enig! Såvitt jag kan se har varesig Rautio, Ljungh, Morley eller Bäckman synts på LHCs bilder från träningarna. Magounakis uttalande i corren om “tumregeln är att ju yngre du är, desto snabbare kommer du tillbaka” får mig att känna klar oro för Rautios status.