alfie Aja, helt ok dag ändå. nu ska bortasvaga IKO till Malmö som vunnit 8 raka. Det här ser lovande ut! //Mr Jinx
alfie Framförallt skönt att hängmatcherna är borta! Nu vet vi förutsättningarna inför avslutningen. Jag sticker ut hakan och säger att det är 50/50 att vi klarar oss även om vi tar 0 poäng till. tar vi en trea till är vi klara.
exile82 Synd att HV inte kunde knyta ihop säcken, men åtminstone bra med poängtapp för Brynäs. Nu har vi förutsättningarna relativt klara, vi har 2 poäng (i praktiken 3 med tanke på deras målskillnad)att gå på mot Brynäs, och 4 poäng mot Oskarshamn.
Lukkinen Hoppas nu att HV vinner nästa hemma mot Leksand så att de fortfarande känner hunger när de matchen efter den möter Oskarshamn borta.
[raderad] Lukkinen Man bör vara relativt taggade mot oskarshamn oavsett vad. Tror man helst möter dom i kvalet nämligen. Känns skönt att vi har Hv i sista omgången. En vinst till i de avslutande tre matcherna så är jag säker på att vi spelar shl nästa år med.
exile82 Jag hade nog hellre mött Luleå på torsdag än Djurgården. Men men, vi kanske kan gneta ihop 3 poäng på resterande tre matcher
krycka Ofattbart att SHLs egen hemsida alltid är så slöa att uppdatera tabellen. Text-tv är ju fan snabbare. Oj vad jag kommer heja på Malmö på måndag. Torskar IKO där då ser det mycket ljust ut…
Kjellman Det är givetvis ingenting klart än med tanke på att det är 3 matcher kvar, men 4 poängs marginal till IKO känns jäkligt skönt att ha. Nu tar vi en trea på torsdag så ska väl detta vara klart sen?
exile82 Lukkinen osnyggt! Men avstängning? Det där är inte helt ovanligt att se när någon försöker blockera pucken mot sargen?!
exile82 Väl medveten om att det här är en jinx, men jag är inte helt övertygad om IKO kan skrapa ihop 4 poäng till med tanke på avslutningen:
krycka exile82 Inte lika säker. HV kommer nog inte ha något att spela för och Brynäs kan vara klara. Så tyvärr kan det bli enkla segrar där för IKO. Cluben måste helt enkelt ta minst 3 pinnar till för att vara någorlunda säkra.
[raderad] exile82 är inte det ett rätt lätt schema? Malmö som är rätt säkra för play in. Hårt drabbade av corona dessutom. Hv71 sämst i shl. Brynäs: en ångest match men man går in lite som underdogs i den matchen vilket bör gynna oskarshamn.
exile82 Lukkinen Ja, du har en poäng där. Men jag är inte helt säker på att det kommer att mynna ut i en avstängning dock.
Niklas_H Känns som det är klart att det blir IKO-HV nu. Fan, hade ju suttit så fint om brynäs eller hv åker ur. Tror tyvärr HV slår oskarshamn..
Metallica krycka Detsamma gäller när vi möter HV dock. Ett HV som garanterat får kvala, kanske vilar lite gubbar i sista omgången och hellre möter Oskarshamn i kvalet? Ser egentligen ingen anledning till att de vill vinna mot oss i omgång 52..
exile82 [raderad] Men fan, sluta. Nu har jag, den ständige realisten, lyckats invagga mig i falsk trygghet.
Rob [raderad] Beror väl lite på hur man ser det, det är ändå ett Oskarshamn som spelat mycket senaste tiden och som ska ta sig an ett Malmö som senast tangera klubbens rekord på 8 raka segrar. Så ett gäng som kan sätta nytt klubbrekord och dessutom som på allvar kan ge sig in i kampen om hemmafördelen i ett play-in då Färjestad är inom räckhåll vid en seger, man ska dessutom möta varandra i slutet på serien. Lär ju knappast bara ställa ut skridskorna.
HNEZLXRD Alltså fan, jag blev genast mer osäker på hur läget ser ut för oss… Vi kommer från en lång period utan matcher, mot lag som lirat under denna perioden… Usch. Nu blev man nervös.