WEIN wrote(F.ö är det ganska äckligt agerat av Rosén, enligt mig, men det kan vi ta en annan gång...)
Jag tar det gärna nu, eftersom jag sitter och gapar efter den kommentaren. Är det äckligt att se till att hans epilepsidrabbade fru har nära och kära omkring sig - något hon inte hade i Stockholm - med tanke på att hon har blivit sämre? Är det äckligt agerat att se till att hon har så bra förutsättningar som möjligt då han inte är hemma? Tusentals supportrar och trettiotalet lagkamrater kan inte ersätta en familj. Sport är på liv och död, förutom att det inte är det när det verkligen gäller (och ja, man kan dö av ett epilepsianfall).
Är det i så fall några som är äckliga så är det AIK som vägrade att hjälpa till med att bidra med det som frun behövde, samt de så kallade fans som anser att det här inte är okej och därmed dödshotar och skit. Det är en jävla skillnad om han gjort en Pettersson eller en Junland "bara för att", men det har han inte gjort.
Däremot ifrågasätter jag beslutet att han inte ska spela de två kommande AIK-matcherna. Det beslutet genererar två saker:
1) AIK signalerar till de fans som håller på såhär att de kan fortsätta att göra det, och ändå komma undan med det. Fans ska naturligtvis påverka och ha en stor bestämmanderätt i en förening, men att hota människor för att få som de vill är inte det sätten som ska uppmuntras.
2) De skjuter bara upp problemet i två matcher. Match tre kommer ändå att vara den första matchen han spelar mot sitt gamla lag, och det kommer fansen att ta vara på.