Det känns, ärligt talat, som att han inte ska ha något straff alls.
Den händelsen som mest pratas om är kollisionen med Tjärnqvist. I det klippet som Malkin länkade till så ser man inte hur den tacklingen uppkom, så jag rekommenderar den här länken istället: Klicketiklick!
Snacket är att Tolsa tidigt ser att Tjärnqvist kommer. Jag är ärligt talat inte så säker på det. Titta på riktningen på Tolsas huvud när pucken spelas från defensiv zon. Huvudet är inte riktat mot Tjärnqvist, utan mot pucken. Ingen ser om Jari Tolsa ser Tjärnqvist i ögonvrån eller om han bara fokuserar på pucken. Det är såklart fullt möjligt att han ser Tjärnqvist komma, men det är långt ifrån säkert. Han lyfter inte från isen och han har koll på var pucken ska komma.
Dessutom: varför skulle han köra över en spelare när Frölunda har pucken, bygger ett anfall och ligger under i matchen? Jag tycker att det snarare ser ut som en kollision snarare än ett "överfall". Oavsett vad, så är det inte i närheten av det Sebastian gjorde, så ska han ha en avstängning så ska den självklart inte vara i närheten av Sebastians.
Vad gäller Ölvestad-situationen (Klicketicklick för bra länk), så tycker jag det mer ser ut som en hockeyblooper. Tolsa har ingen fart, och Ölvestad svänger in i Tolsas åkbana. Två minuter för elbowing, absolut, men inget mer.